مدیرعامل انجمن خوشنویسی ایران گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۱۰۰ اثر در نمایشگاه هفتمین دوسالانه خوشنویسی ایران به نمایش گذاشته شود تا کیفیت آثار، بهتر و رقابت بین هنرمندان خوشنویس کشور تنگاتنگ شود.  

میرحیدر موسوی مدیر عامل انجمن خوشنویسی ایران در ستاد هماهنگی برگزاری هفتمین دوسالانه خوشنویسی ایران که با حضور مسئولان کشوری و استانی در دفتر معاونت سیاسی و امنیتی استانداری قزوین برگزار شد، با اشاره به روند برگزاری دوسالانه در سال‌های قبل گفت: در دوره اول دوسالانه خوشنویسی بیشترین آثار را به نمایشگاه راه دادیم که در سرای سعدالسطنه قزوین به نمایش گذاشته شد.

وی افزود: در دوره دوم موضوعات، قالب هنری و اندازه کاغذ و قلم را تعیین کردیم که دوره موفقی نبود؛ از این رو در دوره سوم موضوع دوسالانه، آزاد اعلام شد و با حذف انتخاب رتبه‌های اول تا سوم در بخش‌های مختلف، به برگزیدگان جشنواره و تعداد بیشتری از هنرمندان خوشنویس جوایزی اعطا شد.

مدیرعامل انجمن خوشنویسی ایران تصریح کرد: در دوره چهارم اجرای حضوری هم به دو سالانه اضافه شد که بخشی از برند‌های دو سالانه ما شد و دوره پنجم هم بدین منوال با اجرای حضوری همراه بود؛ اما دوره ششم با توجه به همه گیری کرونا و وجود محدودیت ها، اجرای حضوری با رویکردی متفاوت برگزار شد.

وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم امسال هم دو سالانه خوبی برگزار کنیم ضمن اینکه در فراخوان این دوره هم، حرفه ای‌تر به موضوعات نگاه شده است.

موسوی خاطر نشان کرد: حدود ۴۰۰ اثر در دوره‌های گذشته به نمایشگاه راه پیدا می‌کرد و معمولا فضا و مکان را شهرداری تامین می‌کرد. هرچند نمایش ۴۰۰ اثر در نمایشگاه دارای دورنمای خوبی است؛ اما از حیث دنیای هنر و فضای حرفه‌ای گری اصلا نگاه حرفه‌ای نداشت و بازدیدکنندگان از تماشای ۴۰۰ اثر چه بسا خسته و دلزده می‌شدند.

وی عنوان کرد: در دوره ششم سعی شد تا گامی به سمت حرفه‌ای شدن برداریم لذا تعداد آثار راه یافته به نمایشگاه را به ۲۰۰ اثر کاهش دادیم و این چشم انداز را داشتیم که در دوره بعدی کاملا حرفه‌ای عمل شود و امیدواریم این موضوع در دوره هفتم یعنی امسال محقق شود.

این مسئول گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۱۰۰ اثر در نمایشگاه هفتمین دوسالانه خوشنویسی ایران به نمایش گذاشته شود تا کیفیت آثار، بهتر و رقابت بین هنرمندان خوشنویس کشور تنگاتنگ شود و در نهایت به سمتی پیش برویم که بتوانیم این رویداد فرهنگی و هنری را در سطح بین المللی برگزار کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار