واشنگتن می‌گوید از طریق وزارتخانه‌های خزانه‌داری و بازرگانی تحریم‌های جدیدی را علیه ده‌ها شرکت روسی اعمال کرده است.

آمریکا اعلام کرد که به دلیل جنگ اوکراین، تحریم‌های گسترده جدیدی را علیه مسکو اعمال می‌کند و مدعی شد که این تحریم‌ها، توانایی‌های روسیه در حوزه انرژی را تحت تاثیر قرار خواهد داد. 

به گزارش رویترز، در بیانیه‌ای که توسط وزارت خارجه آمریکا در این خصوص منتشر شد، آمده است که این تحریم‌ها یک پروژه بزرگ انرژی در سیبری را هدف قرار می‌دهد که انتظار می‌رود در آینده گاز طبیعی مایع را به بازار‌های جهانی ارسال کند.

واشنگتن همچنین پهپاد‌های انتحاری KUB-BLA و Lancet را که توسط ارتش روسیه در اوکراین مورد استفاده قرار می‌گیرد، هدف قرار داد.

وزارت بازرگانی آمریکا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت بایدن ده‌ها شرکت روسی را به دلیل تامین پهپاد یا قطعات آن برای ارتش روسیه، به لیست سیاه تجاری واشنگتن اضافه کرده است.  آمریکا همچنین مدعی شد برخی شرکت‌های مستقر در امارات، ترکیه و چین به روسیه در دور زدن تحریم‌ها کمک کرده‌اند. 

هفت بانک مستقر در روسیه و ده‌ها شرکت صنعتی نیز تحت تحریم‌های وزارت خزانه‌داری قرار گرفتند.

کرملین امروز (پنجشنبه) پیش از اعلام تحریم‌های جدید گفت که انتظار دارد غرب تحریم‌های سخت‌تری را به خاطر جنگ اوکراین، بر روسیه تحمیل کند؛ اما این حس رو به رشد وجود دارد که چنین مجازات‌هایی به منافع غرب آسیب می‌زند در حالی که اقتصاد روسیه به خوبی خود را با شرایط موجود تطبیق داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار