به گفته دستیار اجرایی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، بیش از نیمی مصوبات ویژه زنان در دور اول سفر‌های استانی رئیس جمهور به کردستان تحقق یافته است.

فرناز هوشیار پارسیان امروز در حاشیه حضور در مراکز کارآفرینی و اشتغال زنان استان کردستان، با برشمردن مصوبات دور اول سفر‌های استانی افزود: تکمیل و تجهیز هنرستان دختران، تکمیل مسکن زنان سرپرست‌خانوار با اولویت زنان دارای فرزند معلول، راه‌اندازی و تجهیز بازارچه صنایع‌دستی زنان سرپرست خانوار و کارآفرین، احداث و تجهیز پارک بانوان و همچنین تسهیلات برای اشتغال زنان در بخش کشاورزی از جمله مصوبات دور اول سفر‌ها به استان کردستان بود که تا کنون بیش از ۵۰ درصد آن‌ها تحقق یافته و پیگیر تحقق کامل آن‌ها با توجه به ظرفیت‌های استان و رایزنی‌های مورد نیاز هستیم.

وی افزود: با کمک اعتباراتی که معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در مصوبات دور اول سفر استانی به کردستان اختصاص داده است، و به همت اداره کل هماهنگی این معاونت، چرخه فعال اقتصادی تولید محصول، اشتغال و کارآفرینی صندوق‌های اشتغال خرد روستایی استان کردستان فعال‌تر شدند.

هوشیار پارسیان یادآورشد: به طور مثال یکی از صندوق‌های کلان در حوزه اشتغال خرد کشاورزی توانسته به فعال کردن هزار صندوق خرد در روستاها، شهرستان‌ها و مناطق مرزی و همچنین جذب سه هزار عضو فعال از میان زنان به ویژه زنان سرپرست خانوار بپردازد؛ که البته این اعضا، سهامداران این صندوق‌ها نیز هستند.

وی ادامه داد: این صندوق کلان با اعتبار تزریق شده، مکانی برای فعالیت اقتصادی بخشی از زنان سرپرست خانوار که به طرح کسب و کار پایدار خانواده محور متصل شده‌اند، فراهم کرده و همچنین صندوق‌های خرد دیگر را تحت حمایت خود و با ارائه تسهیلات فعال نموده است.

هوشیار پارسیان با اشاره به طرح کسب‌وکار پایدار خانواده محور، اعلام کرد: بنابر گزارشات دریافت شده، به همت اداره کل هماهنگی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده در طی فعال شدن طرح کسب و کار پایدار خانواده محور در استان کردستان، تاکنون ۲۲۱ زن کارآفرین توانسته‌اند کسب و کار خود را ارتقا دهند و همچنین ۳۵۶ نفر از زنان کارجو با اولویت خانواده‌های تحت آسیب و زنان سرپرست خانوار از مرحله آموزش کسب‌وکار تا فروش محصولاتشان ذیل این طرح مورد حمایت قرار گرفته است.

دستیار اجرایی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، گفت: باتوجه به تصویب اعتبارات ویژه در حوزه زنان و خانواده در دور اول سفر‌های استانی، علاوه بر نظارت مستمر از طریق دریافت گزارشات، با حضور در استان به بازدید، رصد و ارزیابی پیشبرد تخصیص اعتبارات در استان کردستان میپردازیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.