سلامی گفت: غزه ظرفیت ده‌ها سال انتقام را در قلب مسلمانان ایجاد کرد و غربیان هرگز در غزه نمی‌توانند پیروز شوند.

سردار حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گردهمایی بزرگ ۴۵۰۰ نفری ائمه جماعات و فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج پایتخت گفت: هرکسی که بخواهد بر جهان تسلط پیدا کند، باید بر جهان اسلام، خاصه بر خلیج فارس و اطراف آن مسلط شود. این منطق سیاسی غرب را برای مداخله، حضور و به‌دست گرفتن سرنوشت سیاسی مسلمانان شکل می‌داد.

فرمانده کل سپاه اضافه کرد: قبل از اینکه رخسار امام خمینی (ره) در عرصه سیاست جهانی نور خدا را متجلی کند، مفهومی به نام جهان اسلام وجود نداشت. اندیشه و انقلاب امام و مجاهدت‌های رهبری عظیم‌الشأنمان، مفهوم جهان اسلام را در جغرافیای سیاسی عالم جایگزین کرد و آن را به عنوان ضلع جدیدی از یک قدرت نوظهور با دامنه‌های جهانی از حیث تأثیر، نشان داد.

وی تأکید کرد: آنها (آمریکا و انگلیس) در هر نقطه مهم، یک سرپل خونین و خطرناک را همانند یک شیء خارجی در پیکره اسلام جای دادند. وجود صهیونیزم در شرق مدیترانه، یعنی فرو بردن یک خنجر خونین در پهلوی جهان اسلام. یک سرپل خطرناک برای غرب و خصوصاً آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان که می‌خواستند با حضور نظامی در جهان اسلام، یک اهرم تنظیم و کنترل سیاست‌های خون‌بار خود را بسازند که شما طی این تاریخ کوتاه، تأثیرات این خنجر خونی را بر پیکر جهان اسلام دیده‌اید. امروز، همین لحظه، در حال مشاهده این واقعیت دردناک هستیم.

سردار سلامی یادآور شد: حدود ۷۵ سال پیش که بالفور، وزیر خارجه وقت انگلیس، تشکیل یک دولت یهود را اعلام کرد، اینها از هر نقطه‌ای از عالم جمع شدند و سرزمین فلسطینی‌ها را غصب کردند. جوخه‌های ترور ارتش «هاگانا»ی آنها خانواده‌های فلسطینی را قتل‌عام می‌کرد و خانه‌های آنها را تصاحب می‌کرد و آنها را آواره می‌کرد و این بخشی از جنایت آنها بود.

فرمانده کل سپاه بیان کرد: رهبر عزیز ما دیروز در گفتوگویی صمیمانه و پدرانه با جمعی از دانشآموزان این سرزمین از یک تاریخ غمانگیز پرده برداشتند و واقعیت‌های دردناک سلطه آمریکا و انگلیس بر سرزمین عزیزمان ایران را طی دهه‌های گذشته انقلاب اسلامی تبیین فرمودند؛ این اقدام یک الهامبخشی و آگاهیافزایی دقیق برای جوانان ما بود که تحت تأثیر امواج سهمگین جریانات رسان‌های ضد اسلام و انقلاب اسلامی قرار دارند.

وی با بیان اینکه «دشمنان اسلام و ایران تلاش گسترد‌های را برای تصرف و تسکین ذهن‌ها و قلب‌های آنان متمرکز کردهاند»، اظهار کرد: ما با یک تلاش رسان‌های سنگین برای منحرف کردن افکار جوانان و جداسازی آنان از تاریخ پر شکوه انقلابمان و ایجاد اتصال بین ذهن جوانان و تاریخ پر از فریب، مکر و نیرنگ دوران سیاه سلطه آمریکا و انگلیس مواجهیم.

سردار سلامی عنوان کرد: آمریکا و انگلیس پادشاهان سرزمین ما را تغییر میدادند و تعیین میکردند و پادشاهان این سرزمین را به نقاط دوردست عالم تبعید میکردند و به آن‌ها دیکته میکردند که حتی اخبار کدام کشور را گوش کنند. آن‌ها ایران را ایالت منفصلی از ایالات متحده آمریکا کرده بودند و حتی در نبرد اعراب و اسرائیل اجازه ندادند که ایران رژیم صهیونیستی را تحریم نفتی کند و اتفاقاً شاه ایران به دستور آمریکا جبران تولید نفت و صادرات آن را در مقابل تحریم‌هایی که برخی از کشور‌های عربی اعمال کرده بودند، به عهده گرفت که این واقعاً یک تاریخ سیاه بود.

فرمانده کل سپاه با اشاره به تاثیر القائات غرب بر افکار و اذهان برخی در کشور گفت: هنوز روشنفکرنما‌هایی در جامعه هستند که خود را عالم میدانند، اما به حقیقت امور واقف نیستند و جهان را از دریچه نگاه دشمن میبینند و به دشمن همانگونه نگاه میکنند که او میخواهد، چون هنوز هستند کسانی که میخواهند آن دوران سیاه و نکبتبار را به عنوان دورانی از درخشش یک تبلور در ذهن جوانان معصوم این سرزمین ما بیاندازند، اما مردم ایران آگاهتر از این است که به این اکاذیب دشمنان توجه کنند؛ دشمنان گفتاری فریبنده دارند و مزخرف میگویند و در تاریخ همهچیز روشن است.

وی ادامه داد: دشمنان در جا‌های دیگر پادشاهان مستبد را بر ملت‌های مسلمان حاکم کردند؛ دستنشانده‌های بیاراده و سست عنصر را که نمیتوانستند از منافع ملت‌های مسلمان دفاع کنند. ژاندارم‌هایی برای حفظ منافع آمریکا در منطقه از سادات در مصر، شاه در ایران و خاندان فلان کشور از کشور‌های مرتجع. کار دشمنان کاشتن بذر استعمار و مسلط کردن دستنشاندگانی که دارای القابی نظیر بیهویت، بی دین، بیاراده و غرب و پرست و ضد خدا و ملت و نوکران استعمار هستند، بود.

وی با تاکید بر اینکه مسلمانان متوجه یک حقیقت شدهاند و آن اینکه سعادتشان از مسیر جهاد میگذرد، گفت: نمیتوان با صرف منطق دشمن را وادار به عقبنشینی کرد و ما امروز آموختهایم که تنها راه سعادت جهاد است، چون دشمن جز این چیز دیگری را نمیفهمد. اکنون مشعل‌های جهاد برافروخته است البته جهاد سختی‌هایی دارد، اما جز آن راه دیگری نیست.

فرمانده کل سپاه با اشاره به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در غزه و حمایت کشور‌های غربی از این رژیم گفت: امروز مسلمانان متحد هستند و اتفاقاتی که افتاده است به اندازه ده‌ها سال جهاد تبیین ما در تشخیص ماهیت دشمن موثر بود. هرگز آمریکا و شاید ما هم نمیتوانستیم اینگونه که آمریکا خود را به دنیا شناساند و واقعیتی که در قلوب بیثبات و آشفته مقاماتش به نمایش گذاشته شد را به دنیا نشان دهد. هیچکس نمیتوانست آمریکای عریان و آمریکای بدون نقاب دموکراسی و حقوق بشر را به دنیا بشناساند. امروز بیش از هر زمان دیگری جهان علیه آمریکا متحد است و بیش از هر زمان دیگری آمریکا منزوی است.

سردار سلامی تصریح کرد: امروز بغض از آمریکا در همه عالم به خصوص جهان اسلام بیش از هر زمان دیگری است. نبرد در برابر مستکبران نیازمند بغض است. مسلمانان وقتی به آرمان‌های بلند خود حب نداشته باشند نمیتواند بجنگد و وقتی هم که بغض نداشته باشد نمیتواند این کار را انجام دهد. اولین لازمه جهاد، حب و بغض است. غزه ظرفیت ده‌ها سال انتقام را در قلب مسلمانان ایجاد کرد و این خسارت سنگینی برای غرب است چراکه در غزه آن‌ها هرگز پیروز نمیشوند، چون دشمن اصلا نمیتواند در غزه پیروزی را تعریف کند و همانطور که رهبری فرمودند بزرگترین ابهام و سردرگمی آمریکا این است که چه چیزی را در غزه به عنوان پیروزی برای خود تعریف کند چراکه قتلعام و محاصره یک ملت جنایت است و پیروزی نیست.

وی با تاکید بر اینکه هیچکدام از راهبرد‌های آمریکا و نیاز صهیونیسم در غزه محقق نمیشود، گفت: امروز تاریخ اسلام در یکی از حساسترین دوران خود قرار دارد که قطعاً این یکی از زیباترین تجلیات نور ایمان و غلبه خون بر شمشیر است و این راه ادامه دارد و باید همواره آماده باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار