استاندار قزوین گفت: بررسی صلاحیت کاندیدا‌ها که جزو وظایف اصلی هیات‌های اجرایی است باید با نهایت دقت، عدالت و انصاف انجام شود.

محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در نشست با هیات‌های اجرایی مراکز اصلی حوزه‌های انتخابیه استان قزوین گفت: مسئولیت اصلی هیات‌های اجرایی بررسی صلاحیت کاندیدا‌ها می‌باشد که باید با نهایت دقت، عدالت و انصاف انجام شود.

وی افزود: دستگاه‌های مرجع استعلام یکی از ابزار‌های تشخیص هیات‌های اجرایی برای بررسی صلاحیت کاندیدا‌ها می‌باشند، ولی این مهم تمام ظرفیت قانونی این هیات نیست و بخش دیگر شامل تشخیص، مطالعات و تحقیقات میدانی اعضای هیات اجرایی می‌شود.

اعلایی گفت: تحقیقات میدانی هیات‌های اجرایی به ویژه درخصوص افراد ناشناس اطلاعات دقیق تری را ارائه می‌کند و باید امانتی که توسط مردم به این هیات سپرده شده است به نحو احسن صیانت شود.

استاندار قزوین اضافه کرد: کار ویژه آینده کشور موضوع انتخابات است و همه باید تمرکز کنند که انتخابات به صورت باشکوه، سلامت، شفافیت، دقت و حسن انتخاب توسط مردم برگزار شود.

وی افزود: مردم هیات‌های اجرایی را معتمد خود می‌دانند و برای جلب اعتماد مردم همه اختیارات قانونی خود را برای بررسی صلاحیت‌ها بکارگیری کنید و برای عدم احراز صلاحیت یا تایید صلاحیت حتما مستندات داشته باشید.

اعلایی گفت: برگزاری سالم انتخابات که رهبر معظم انقلاب نیز به آن تاکید کرده اند از موارد مورد اهمیتی است که هیات‌های اجرایی باید نسبت به آن برنامه ریزی کنند و همه ارکان حاکمیت باید به برگزاری شفاف و سالم انتخابات کمک کنند. 

استاندار قزوین اضافه کرد: بخش عمده کار انتخابات بر عهده مسئول اجرایی حوزه رای گیری است که باید روی انتخاب آن فرد دقت کنید و در این زمینه لازم است از افراد مومن و وفادار به منافع مردم استفاده کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.