خیانت همسر و راه‌های جلوگیری از پیمان‌شکنی در رابطه زوجین

یک روانشناس گفت: در اکثر مواقع زوجینی به جلسات درمانی مراجعه می‌کنند که فرد آسیب زننده پشیمان است و تصمیم به ساختن رابطه دارند.

سهیلا زنگنه روانشناس و زوج درمانگر گفت: خیانت یا پیمان شکنی ضربه‌ای بسیار مهلک و عمیق است که بر تنه‌ی رابطه وارد می شود از آنجا رابطه دچار خونریزی شدید می گردد و هر لحظه مرگ، آن را تهدید می کند، اولین کاری که باید برای آن رابطه انجام داد این است که جلوی خونریزی شدید گرفته شود، در واقع به صحبت‌های هر دو نفر گوش داده، احساسات و هیجانات منفی آزار دهنده‌ای که ایجاد شده را درک کنیم، اینجور مواقع هم فرد آسیب رسان و هم فرد آسیب دیده هیجانات مختلفی را تجربه می‌کنند که باید به هیجانات هر دو پرداخته شود تا اینکه سطح تنش در رابطه پایین آید. مثال دیگری که می‌توان زد این است که، گویی زلزله‌ای چند ریشتری، خانه‌ای را که به سختی و با تلاش فراوان ساخته اند با خاک یکسان کرده، خانه‌ای که قرار بود. امن و آسایش شان باشد.

وی افزود: حال که به اهمیت این موضوع پی بردید، شما بگویید آیا بایک عذر خواهی ساده می توان جلوی خونریزی را گرفت و یا خانه‌ی ویران شده‌ای را بنا نمود؟ قطعا خیر، و آگاه بودن به این امر به نفع هر دو نفر می‌باشد، زیرا اگر بخشش تمام و کمال اتفاق نیفتد، همچون پرونده‌ای باز، در هر لحظه و هر زمان به آن پرداخته خواهد شد.

این روانشناس ادامه داد:گام اول، اینکه بدانیم بخشش یک کلمه نیست یک فرایند است و زمانی اتفاق می‌افتد که طی آن، فرد آسیب دیده به این نتیجه برسد، که همسر آسیب رسان با تمام وجود درد او را می‌فهمد، در این صورت اولین قدم برای التیام درد‌ها، برداشته خواهد شد.

گام دوم، برای شروع زوج درمانی اولین قدم خارج شدن از رابطه سوم و اتمام آن می‌باشد و زوج درمانی فقط به این شرط آغاز می‌گردد همسر آسیب رسان، پشیمان باشد و پشیمانی خود را هم در کلام و هم در رفتار اعلام نماید، خود را فرد صدمه زننده به رابطه بداند و برای بازسازی آمده باشد.

گام سوم انتظار اینکه همسر آسیب دیده، آسیب را فراموش کند نداشته باشید، جای یک زخم عمیق خواهد ماند. فراموش کردن با پذیرش توام با آگاهی تفاوت دارد.

گام چهارم بدانیم که تعهد و اعتماد دو ستون اصلی یک زندگی زوجی هستند که با فرو ریختن یکی، دیگری نیز فرو خواهد ریخت، جایی که ستون تعهد فرو ریخته اعتمادی هم نمی‌ماند، اعتماد سازی، قدمی مهم است که با مولفه‌ها و راهکار‌هایی و به مرور شکل خواهد گرفت.

زنگنه گفت: پیشنهاد می‌دهم اگر مدتهاست که از چنین اتفاقی در زندگیتان گذشته و تمام تلاشتان را کرده اید، از شر این افکار درد آور رها شوید و نتوانسته اید، و همچنان نمی‌توانید به همسر خود اعتماد کنید هر دو به یک طرحواره درمانگر مراجعه کنید تا بتوانید به خود و رابطه تان کمک نمایید. با یک مشاور خوب و توانا برای بهره برداری از حمایت‌های مثبت در روابط خود دیدار و ملاقات داشته باشید. با بی توجهی به این امر، که کاملا موثربودن این مشاوره‌ها دیر خواهدشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۱۳ آبان ۱۴۰۲
خیانت خیانت زنه نه مرد چون زنا خودشونو بهتر از همه میشناسن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۱۳ آبان ۱۴۰۲
ازدواج پر از دردسر هست سری که درد نمی کند دستمال نبندید ودور ازدواج خیط بکشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۱۳ آبان ۱۴۰۲
یکی از بهترین راه ها نگاه نکردن به فیلم هایی مثلا ترکیه ای و کنترل فضای مجازیه که خیانت رو عادی جلوه می دن، و حتی توجیه می کنن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۱۳ آبان ۱۴۰۲
مهریه باعث خیانت است
Iran (Islamic Republic of)
هادب
۱۲:۰۸ ۱۳ آبان ۱۴۰۲
تنها راه جدایی است
-
ناشناس
۱۱:۳۳ ۱۳ آبان ۱۴۰۲
ای آقایون اگر شما به همسرانتان خیانت کنید و به کسی مراجعه کنید و رابطه بر قرار کنید برای شما حرام و معصيت باشه شما نمیمیرید تا همین بلا سر همسر و یادختر شما هم می‌آید این سخن یکی از بزرگان دینی ما هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۱۳ آبان ۱۴۰۲
خوب زن نمی گیریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۱۳ آبان ۱۴۰۲
ای همسران به یکدیگر دروغ نگید و پنهان کاری هم نکنید
در تمام زمینه ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۱۳ آبان ۱۴۰۲
خیانت در زندگی همان و محال بودن برگشت دوباره به عشق اولیه همان،خیلی مواظب زندگیهاتون باشید،این خوشگذرونی ها عاقبت شما را در بلایی خانمانسوز به نام متلاشی شدن خانواده،از بین رفتن عفت که سرآغاز پوچیست ،سوق میدهد.
خانواده ها باید برگردند به همان فرهنگ اصیل خودشون تا این معضل حل بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۱۳ آبان ۱۴۰۲
زن فقط قربون صدقه میخواد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۱۳ آبان ۱۴۰۲
چشم رو که درویش کنی و حریم ها رو حفظ کنی دیگه اینهمه روش و راه حل و بدبختی و ... نمی‌خواد
یارو چشمش به زن و دختر مردمه ، اون دختری هم که میگیره اهل خودنمایی و رعایت نکردن و ... قبل ازدواج هم با این و اون رابطه داشتن و قبح قضیه ریخته ، معلومه بعد ازدواج به مشکل بر میخورن
یعنی واقعا توقع دارین از چشم چرانی و عشوه چیزی جز خیانت حاصل بشه
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۰:۲۷ ۱۳ آبان ۱۴۰۲
دمت گرم خانم یا آقای پای همه درخواست و نظرها تاییدیه زدی مرحبا معلومه عجب شخصیت فهمیده ای هستی هزار آفرین به شما کاش ملت این رو همه بدونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۱۳ آبان ۱۴۰۲
بیحجابی، بیحیایی می آورد و یکی از اصلی ترین علت خیانت هاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۱۳ آبان ۱۴۰۲
سلام .ولا که هزینه روان شناس وروان درمانگر سر به فلک میکشه که کسی نمیتونه نزدیک اینها بره
Germany
ناشناس
۰۹:۱۰ ۱۳ آبان ۱۴۰۲
من مدتيه ازدواج كردم، خانمم ميگه من ميخواهم با دختر باشم! نمودونم چيكاركنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۱۳ آبان ۱۴۰۲
امام علی (ع) می فرمایند کسانی که میل به لواط و جنس موافق دارند از حیوان هم پست تر اند و باید سنگسار شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۱۳ آبان ۱۴۰۲
طلاقش بده
-
ناشناس
۱۱:۲۸ ۱۳ آبان ۱۴۰۲
ی تیپا بزن بندازش بیرون
Iran (Islamic Republic of)
الف
۱۲:۱۱ ۱۳ آبان ۱۴۰۲
دم زنت گرم....
Germany
ناشناس
۲۰:۲۹ ۱۳ آبان ۱۴۰۲
تحویلش نگیر برو زن دوم بگیر