استاندار گیلان گفت: امید است تا پایان امسال شاهد بهره برداری از راه آهن رشت - کاسپین باشیم.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان عصر امروز (چهارشنبه ۱۰ آبان ماه) در جلسه شورای اداری شهرستان رضوانشهر گفت: راه‌آهن رشت - آستارا با کمترین خسارت به اراضی مردم اجرا می‌شود.

او افزود: با توجه به محدودیت‌های موجود در اجرای راه آهن رشت - آستارا تلاش می‌شود تا با کمترین خسارت به اراضی کشاورزی و عرصه‌های در اختیار مردم شاهد اتمام این پروژه باشیم.

استاندار گیلان تصریح کرد: بر اساس مطالعات اولیه ۶۰ کیلومتر از این مسیر پل است.

عباسی افزود: با توجه به وضعیت پیشرفت فیزیکی ۲ پروژه مهم دیگر استان یعنی آزادراه رشت - قزوین و نیز راه آهن رشت - کاسپین، امید است تا پایان سال شاهد بهره برداری آن‌ها باشیم.

او همچنین درباره بهسازی راه فومن- رضوانشهر هم گفت: تعریض مسیر جاده‌ای فومن - رضوانشهر با قوت، قدرت و سرعت ادامه دارد.

به گفته استاندار گیلان، مسیر انزلی – رضوانشهر به عنوان یکی از مسیر‌های پرتردد هم به زودی چهار بانده خواهد شد.

جلسه شورای اداری شهرستان رضوانشهر

عباسی افزود: دولت به دنبال سرعت بخشی به امور و پروژه‌های توسعه‌ای استان است و در این خدمت رسانی شرق، غرب گیلان و شمال و جنوب معنایی ندارد و این خطه با وجود برخورداری از قومیت‌ها، گویش‌ها و مذاهب مختلف یکپارچه و منسجم است.

جلوگیری از فروش شرکت چوب و کاغذ ایران (چوکا) 

او همچنین با اشاره به مشکلات شرکت چوب و کاغذ ایران (چوکا) تصریح کرد: در دولت‌های گذشته به این شرکت چوب حراج زده بودند، اما از فروش این شرکت جلوگیری کردیم تا این واحد تولیدی گیلانی در استان بماند و حفظ و حراست شود.

عباسی در خصوص احیای دوباره کارگاه شفارود و استفاده از ظرفیت کارگران بومی در پروژه نیز گفت: این امر در دستور کار قرار دارد و به پیمانکار تأکید شده است. 


بیشتر بخوانید


به گفته او، در روز‌های آینده نیز با حضور وزیر نیرو مشکلات این واحد رسیدگی و پیمانکار سابق خلع و پیمانکار جدید تعیین می‌شود تا کارگران به کار برگردند.

جابجایی مدیران تحرک ایجاد می‌کند

استاندار گیلان در مورد جابجایی فرمانداران تالش و فومن نیز افزود: عده‌ای انتقاداتی بر این مسئله داشتند، اما جابجایی مدیران تحرک و تحول ایجاد می‌کند.

جلسه شورای اداری شهرستان رضوانشهر

عباسی با بیان اینکه فرماندار لزوما نباید اهل آن شهرستان باشد، تصریح کرد: به حاشیه‌ها توجه چندانی نداشته باشید و در کنار هم به وظایف خود طبق تکالیف و مأموریت‌هایی که داریم عمل کنید.

بروزرسانی شبکه فرسوده برق گیلان

او با تأکید بر بروزرسانی شبکه فرسوده برق گفت: از وزیر نیرو ۳ درخواست برای گیلان داشتیم که فیدرها، ترانسفورماتور و کابل‌های خود نگهدار را افزایش دهد.

استاندار افزود: در گیلان ۲ هزار کیلومتر در ۲ سال اخیر بروزرسانی شده و ۱۲ هزار کیلومتر دیگر باقی مانده است و طبق درخواست گیلان ۴ هزار کیلومتر نیز تا سال آینده انجام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.