معاون اجتماعی قوه قضاییه گفت: به میمنت سفر ریاست قوه قضاییه به استان کرمان، به کمک خیرین ۵ نفر از زندانیان مالی از زندان آزاد شدند.

اصغر جهانگیر ضمن تقدیر از کمک‌های خیران برای آزادی زندانیان مالی، گفت: امید است این تلاش‌ها و کمک‌ها منشا خیر برای ارتقای سلامت جامعه و نشاط اجتماعی شود.

وی در ادامه بیان کرد: شورای عالی پیشگیری از جرم در سال ۹۴ به ریاست رئیس قوه قضاییه تشکیل شد که در این شورا جلساتی به صورت مستمر برگزار می‌شود تا از طریق این شورا و ظرفیت‌هایی که وجود دارد بتوانیم امنیت پایدار در کشور ایجاد کنیم.

جهانگیر گفت: در بحث جلوگیری و پیشگیری از جرایم، مخصوصا سرقت‌ها که ناامنی ایجاد می‌کند تلاش‌های خوبی صورت گرفته و امید است به زودی شاهد خبر‌های خوبی باشیم.

وی افزود: در حوزه‌های دیگر آسیب‌های اجتماعی باید از نظر فرهنگسازی و آموزش کمک گرفته شود تا با کمک قوای دیگر و مردم برای حل مشکلات مردم گامی برداریم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه بر فراهم شدن زمینه تبدیل اسناد عادی به رسمی تاکید کرد.

جهانگیر در ادامه ضمن بازدید از مهمانشهر رفسنجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کی از کار‌های که می‌تواند به امنیت پایدار در کشور کمک نماید بحث سنددار شدن زمین و تبدیل سند عادی به رسمی است.

وی افزود: باید فرهنگ سازی کنیم تا مردم به سمت سند رسمی روی آورند و برای این امر باید شرایط تسهیل سند رسمی فراهم شود تا مردم به راحتی سند رسمی اخذ نمایند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه بیان کرد: طبق گزارش‌ها امسال ۴۰۰ سند در نهضت ملی مسکن و برای ۳۰۰ موقوفه اسناد رسمی در رفسنجان صادر شده که این موارد به حقوق مردم در راستای موقوفات و حفظ امنیت اسناد مردم کمک خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار