از ابتدای دولت سیزدهم چهار هزار طرح بهداشتی در کشور آغاز شد که از این تعداد سه هزار طرح تاکنون در این دولت به ثمر نشسته است.

 معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بازدید از مراکز بهداشتی و مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان ملایر گفت: تا دهه فجر امسال نیز یک‌هزار پروژه باقیمانده تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

حسین فرشیدی با اشاره به اجرای یک میلیون و ۲۰۰ هزار مترمربع پروژه بهداشتی در دولت سیزدهم، افزود: سلامت خانواده و نظام ارجاع به جد توسط وزارت بهداشت و درمان در دست پیگیری و اجرا است تا خدمات استاندارد از راه درست با حداقل پرداخت را از جیب، به مردم برسانیم.

او تأکید کرد: کار‌های بزرگی در دولت مردمی سیزدهم رقم خورد و بخش سلامت ایران در سطح بین‌الملل نمود بسیار خوبی داشت.

فرشیدی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در سه بخش بهداشت، درمان و آموزش در کل کشور و از جمله شهرستان ملایر انجام شده، گفت: رشته‌های مختلف تخصصی در مراکز درمانی این شهرستان فعالیت دارند و در این بازدید در چند مرکز کار‌های استثنایی صورت گرفته است.

او درباره مرکز درمانی شهر ازندریان گفت: در ازندریان یک مرکز درمانی خاصی توسط خیرین ایجاد شده که به نام "مرکز شبانه‌روزی سلامت منتخب ازندریان" تغییر نام یافت و حمایت می‌کنیم تا با هماهنگی دانشگاه مجوز این درمانگاه صادر شود که می‌تواند خدمات خوبی ارائه دهد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تأکید کرد: در ۲ مرکز بهداشتی این شهرستان که بازدید صورت گرفت، حضور پزشکان را داشتیم که در حال ارائه خدمات پزشکی به مردم هستند.

فرشیدی گفت: همدان یکی از استان‌های پیشرو در اجرای برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع است و امیدواریم با انتقال مفاهیم اجرای برنامه سلامت خانواده، مردم حامی این برنامه باشند.

به گفته وی؛ مردم با حضور مستمرشان در مراکزی که دولت برای اجرای طرح سلامت خانواده و نظام ارجاع در نظر گرفته، می‌توانیم کنترل بیماری‌های واگیردار و غیرواگیر، کاهش عوامل خطرآفرین و بیماران حوزه ناباروری در بحث جوانی جمعیت را به نحو مطلوبی اجرایی کنیم.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره بیمارستان خیّرساز گوراب نیز گفت: نیاز است کارشناسان مرتبط ما و دانشگاه علوم پزشکی استان و دیگر سازمان‌ها، با هم برنامه‌ای طراحی و بهترین نحوه استفاده از این بیمارستان بررسی شود.

فرشیدی گفت: وزارت بهداشت و درمان با نگاه مثبت بیمارستان خیّرساز گوراب را پیگیری می‌کند تا هم نیت خیّر برآورده شود و هم به مطالبه مهم مردم ملایر پاسخ داده شود.

او گفت: هر جایی که اقدام درمانی یا مراکز ارائه خدمات دایر می‌شود، به خصوص آنجا که خیرین پای کار هستند، اهمیت این مراکز برای دولت بیشتر است و دولت با دید سلامت‌محور وارد می‌شود.

برچسب ها: بهداشت ، طرح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.