تخم‌های اصلاح شده بذری و کود شیمیایی برای بیش از ۳۰ هزار کشاورز افغانستانی در ولایت‌های غربی افغانستانی توزیع شد.

مقام‌های محلی طالبان در ولایت‌های غور، هرات، بادغیس و نیمروز از توزیع تخم‌های اصلاح شده بذری و کود شیمیایی برای ۳۰ هزار و ۴۴۰ کشاورز در این ولایت‌ها خبر می‌دهند.

دفتر مطبوعاتی طالبان در ولایت غور گفته که برای ۸ هزار کشاورز در ولسوالی‌های دولت‌یار، دولینه، چهارسده، لعل‌وسرجنگل، پسابند و فیروزکوه از سوی یک مؤسسه خیریه تخم‌های اصلاح شده بذری و مواد شیمیایی توزیع شده است.

در همین حال، دفتر مطبوعاتی والی طالبان در بادغیس نیز از توزیع تخم‌های اصلاح شده بذری و کود شیمیایی برای ۱۳ هزار و ۴۴۰ کشاورز در ولسوالی‌های بالامرغاب، آب‌کمری، غورماچ، قادس و جوند از سوی سازمان ملل متحد  خبر داده است.

ریاست زراعت آبیاری و مالداری طالبان در نیمروز هم گفته که برای هفت هزار کشاورز در ولسوالی‌های خاشرود، دلارام،  چخانسور، چهار برجک و شهر زرنج تخم‌های اصلاح شده بذری و کود کیمیاوی توزیع شده است.

این کمک‌ از سوی یک مؤسسه خیریه افغانستانی برای کشاورزان نیمروز توزیع شده است.

همچنان ریاست زراعت آبیاری و مالداری طالبان در هرات می‌گوید که برای ۲ هزار کشاورز در ولسوالی اوبه این ولایت، از سوی یک مؤسسه خیریه بین‌المللی تخم‌های اصلاح شده بذری و کود شیمیایی توزیع شده است.

این کمک‌ها در حالی برای کشاورزان توزیع می‌شود که از چند سال به این‌سو خشکسالی ولایت‌های حوزه غرب کشور را تهدید و کشاورزان را در برخی مناطق مجبور به انتقال مکان کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.