فعالیت۶۰ شرکت توزیع دارو زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی مشهد

۶۰ شرکت توزیع دارو زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعالیت می کنند.

حسین خوبان مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: واحد تدارک و توزیع دارو، ۶۰ شرکت توزیع دارو در استان خراسان رضوی را زیر پوشش دارد که برنامه ریزی می‌کند و به گونه‌ای عادلانه دارو به واحد‌های دولتی و خصوصی توزیع شود به گونه‌ای که متناسب با جمعیت و تخصص ها، دارو در دسترس باشد.

او افزود: برخی از دارو‌ها عمومی و برخی تخصصی و فوق تخصصی هستند که برای این دارو‌ها گاهی از اوقات کمبود‌هایی در کشور احساس می‌شود که به صورت حواله یا سهمیه به بیماران واگذار می‌شود.

مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: سامانه الکترونیک تیتک دارو‌ها را رهگیری می‌کند تا دارو به بیماران با قیمت مصوب و با استاندارد‌های لازم برسد و از قاچاق دارو تا حد ممکن جلوگیری شود.

خوبان با اشاره به اینکه دارو‌های بیماران شیمی درمانی بر مبنای صلاحدید شورای اختصاص دارو، به داروخانه‌های ویژه‌ای ارایه می‌شود، بیان کرد: دارو‌های بیمارستانی نیز به داروخانه‌های نزدیک بیمارستان که سابقه تخلف ندارند، ارایه می‌شود.

او با اشاره به اینکه دارو‌های تحت کنترل مانند امفتامین‌ها در داروخانه به صورت ویژه و بر مبنای تخصص در اختیار مردم قرار داده می‌شودهم تصریح کرد: واحد نظارت و بازرسی بر داروخانه‌ها و توزیع دارو نیز بر نحوه ارائه خدمت داروخانه‌ها و شکایات مردمی رسیدگی می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.