معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام از اختصاص ۳۰ میلیارد ریال برای تکمیل راه دسترسی به روستا‌های هدف گردشگری بخش سیوان خبر داد و گفت: توسعه اماکن گردشگری باعث ترویج ارزش‌ها و فرهنگ طبیعت گردی و آشنایی گردشگران به آداب و رسوم و فرهنگ غنی مردم استان می‌شود.

سعید هژبری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام روز چهارشنبه در بازدید مجموعه مجتمع‌های گردشگری و بوم‌گردی بخش سیوان از توابع شهرستان ایلام با همراه مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان، فرماندار ایلام و مسئولان راه و دفتر فنی استانداری، اظهار کرد: اگر بوم گردی‌ها به درستی مکان یابی و ارایه خدمات کنند ضمن حفاظت از محیط زیست موجب توسعه اشتغال پایدار و رونق تولید صنایع و محصولات روستایی خواهند شد.

وی با بیان اینکه توسعه اماکن گردشگری باعث ترویج ارزش‌ها و فرهنگ طبیعت گردی و آشنایی گردشگران به آداب و رسوم و فرهنگ غنی مردم استان می‌شود، افزود: توجه به گردشگری، نقش بسزایی در درآمدزایی، کارآفرینی و مهاجرت معکوس به روستا‌ها خواهد داشت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام یادآور شد: با توجه به طبیعت بکر و شرایط اقلیمی استان، سرمایه گذاری در صنعت گردشگری علاوه بر اینکه یک سرمایه گذاری دوستدار محیط زیست است، زود بازده و جذاب نیز هست که در افزایش نشاط اجتماعی مردم و جذب گردشگران خارجی بویژه اتباع عراقی بسیار موثر خواهد بود.

هژبری خاطرنشان کرد: با توجه وی‍‍‍ژگی‌های طبیعی بخش سیوان مانند جنگل‌های بکر، چشمه‌های آب، انواع باغ مرکبات وکشت و زرع و به موازات آن فرهنگ مهمان نوازی و ارزش‌های فرهنگی ارزشمند از جمله مراکز عمده بوم گردی در استان ایلام است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام در ادامه با بیان اینکه تکمیل راه دسترسی به روستا‌های هدف و مجتمع‌های گردشگری یک ضرورت است، ابراز کرد: اداره کل راهداری در خصوص تکمیل جاده‌های دسترسی به روستا‌های بخش سیوان بایستی اقدامات لازم را انجام دهد.

وی یادآور شد: برای اجرای زیرسازی و آسفالت بخشی از راه دسترسی مجتمع‌های تفریحی گردشگری این بخش، مبلغ ۳۰ میلیارد ریال اعتبار از طریق فرمانداری ایلام و از محل کمیته برنامه ریزی شهرستان تخصیص یافته و برای اتمام این پروژه نیز اعتبار لازم از سایر ردیف‌ها تامین خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام زحمات و تلاش سرمایه گذاران طرح‌های گردشگری و بوم گردی را قابل ستایش دانست و گفت: مدیران ذیربط در توسعه زیرساخت‌های این مجتمع‌ها مساعدت لازم را انجام دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.