یک دستگاه شبیه ساز (سیمیولاتور) آریتمی‌های قلب و یک عدد هولتر مونیتور پس از بازسازی، در آزمایشگاه فیزیولوژیب علوم پزشکی بیرجند، راه اندازی شد.

مدیر گروه فیزیولوژی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: دستگاه‌ شبیه ساز آریتمی‌های قلب در آزمایشگاه فیزیولوژی علوم پزشکی بیرجند توسط اعضاء هیات علمی گروه فیزیولوژی، بازسازی و برای استفاده در آزمایشگاه دانشکده پزشکی اهدا شد تا از این پس امکان ثبت و نمایش انواع رایج آریتمی‌های قلبی و آشنایی بیشتر دانشجویان با مفاهیم الکتروفیزیولوژی در آزمایشگاه فراهم شود.

طاهرگورابی افزود: این دستگاه سیگنال الکترونیکی ECG طبیعی یا آریتمی‌های متداول همچون PVC, PAC, AF, VF, VT, Pace را تولید کرده که با اتصال به دستگاه الکتروکاردیوگراف قابل مشاهده است و استفاده از اینگونه ابزار‌های شبیه ساز می‌تواند علاقمندی بیشتر دانشجویان در کسب علم و زمینه تعمیق یادگیری آنان را بدنبال داشته باشد.

وی گفت: با وجود اینکه تهیه اینگونه وسایل دشوار است، اما در تلاشیم تا در سایر موارد از نرم افزار‌های شبیه ساز در انتقال مفاهیم بیشتری استفاده شود.

مدیر گروه فیزیولوژی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: پیش از این نیز با بازسازی کامل یک عدد ونتیلاتور اطفال و ساخت یک کمپرسور، امکان آشنایی عملی دانشجویان با مفاهیم بیشتری در حوزه فیزیولوژی تنفس فراهم شد.

 طاهرگورابی با تاکید بر اهمیت استفاده از تجهیزات آموزشی برای ارتقاء سطح علمی دانشجویان، خواستار تامین تجهیزات بیشتر برای تقویت آموزش‌های عملی آنان شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.