آیین اختتامیه و معرفی برگزیدگان جایزه ادبی یوسف، «داستان کوتاه دفاع مقدس» به همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه برگزار شد.

محمدامین بهرامی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه، در آیین گفت : گفتن از دفاع مقدس مایه وقار و افتخار است، هر کدام از ما وظیفه داریم خدمتگزار نشر ارزش‌های دفاع مقدس باشیم.

محمدامین بهرامی افزود: هر چقدر از دفاع مقدس بگوییم از این گنج‌های ارزشمند باز کم گفتیم، لذا باید از فعالین عرصه دفاع مقدس به صورت ویژه قدردانی کرد و این جشنواره و جشنواره‌های از این دست برای بیان کردن رشادت‌های رزمندگان دفاع مقدس بسیار مفید و ارزشمند است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه در این آیین بیان کرد: فراخوان مرحله استانی دوازدهمین دوره جشنواره جایزه ادبی «یوسف» ویژه داستان‌های کوتاه دفاع مقدس در دو بخش «بزرگسال و نوجوان» و «وحدت ملی و ایران قوی» در کرمانشاه منتشر شد.

بهروز خوشبخت، افزود: اکنون از بین ۱۳۳ اثر برگزیده ۶ اثر در بخش بزرگسالان و سه اثر در بخش کودکان از طرف داوران این جشنواره برگزیده اعلام شد که در این آیین از برگزیدگان با اهدای لوح یادبود و جوایز قدردانی بعمل آمد.

وی اظهار کرد: موضوع اصلی داستان در بخش بزرگسال و نوجوان، دفاع مقدس و مدافعان حرم با حداکثر چهار هزار کلمه و در بخش ویژه داستان با محوریت «وحدت ملی وایران قوی» حداکثر در چهار هزار کلمه بود همچنین پایبندی به واقعیت در این آثار شرط اصلی است.

خوشبخت خاطرنشان کرد: نویسندگان در این جشنواره با تحقیق و مطالعه در زندگی شهدا و با انتخاب مقطعی برجسته از زندگی آنها، با بهره گیری از عناصر داستانی همچون عمل داستانی، توصیف، صحنه‌پردازی و دیالوگ نسبت به نگارش داستان (و نه زندگی نامه یا خاطره) در جایزه ادبی یوسف شرکت کردند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.