فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح گفت: ۸۰ درصد مهارت‌های سربازان وظیفه درکشور منتج به اشتغال شده است.

محمدجواد زاده‌کمند گفت: هدف‌گذاری بر پوشش مهارت‌های عمومی و تخصصی یک میلیون و ۴۵۰ هزار و ۶۰۶ نفر است.

وی افزود: امروز جهان چشمه کوچکی از مجاهدت‌های حاج قاسم سلیمانی را می‌بینیم که مبارزان فلسطینی به جایی رسیدند که ارتش‌های بزرگ دنیا مبهوت شکسته شدن هیمنه ۷۵ ساله ارتش رژیم صهیونیستی هستند.

وی با اشاره به طرح مهارت‌آموزی و اشتغال کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح گفت: این طرح با آماده‌سازی جوانان برای ورود به زندگی موفق و اشتغال سربازان به کمک دولت در این امر مهم آمده است.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح، توانمندسازی و کسب مهارت، ارتقای اثربخش و جذابیت دوره سربازی و تسهیلگری در اشتغال را از جمله مزایایی این طرح‌ها دانست.

زاده‌کمند از قرارداد با ۲۷ دستگاه در راستای مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح خبر داد و گفت: هدف‌گذاری بر پوشش مهارت‌های عمومی و تخصصی یک میلیون و ۴۵۰ هزار و ۶۰۶ نفر است که ۶۸۲ هزار نفر مهارت‌های عمومی و ۷۶۸ هزار نفر آموزش‌های تخصصی را در ۶ سال گذشته قرارگاه گذرانده اند.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد مهارت‌ها منتج به اشتغال شده است، تصریح کرد: ۱۴ هزار محیط کار واقعی و ۳ هزار مجتمع آموزشی در راستای طرح‌های مهارت‌آموزی سربازان وظیفه ساماندهی و توسعه داده شده اند.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح گفت: مهارت‌آموزی سربازان باید به مهارت‌ورزی گسترش داده شوند.

امیر حسن‌زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت:  ۵۴ درصد مجموع نیرو‌های تحت پوشش نیرو‌های مسلح در استان بحث‌های مهارت‌آموزی را دارند و با تداوم و استمرار دوره‌های مهارت‌آموزی، نیاز‌های مهارتی استان برطرف می‌شود.

ناصر فرشید فرمانده انتظامی استان کرمان نیز گفت: ۱هزار و۶۰۰ سرباز در سال گذشته و ۸۰۰ سرباز وظیفه امسال، دوره‌های مهارتی را گذرانده‌اند و ارتباط بانک‌ها برای اشتغال مهارت‌آموزان برقرار شده است.

با اعلام نماینده فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش، بیش از ۶ هزار نفر از نیرو‌های تحت پوشش امسال از دوره‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای، جهاد کشاورزی، فناوری اطلاعات، اداره کل ورزش و جوانان و حوزه‌های فرهنگی و هنری استفاده می‌کنند.

ناصر بهرور جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان نیز گفت: بیش از ۴ هزار و ۶۰۰ نفر در سال گذشته از دوره‌های مهارت‌آموزی سپاه بهره برده‌اند و امسال نیز به همین میزان در دستور کار است.

مهدی بازمانده رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان هم از نیازسنجی ۴۵ دوره مهارتی صنعتی و معدنی برای استان کرمان خبر داد.

افشین شهرکی مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان هم از افزایش ۴۵ درصدی برنامه‌های آموزش مهارتی در استان خبر داد.

برچسب ها: مهارت ، سربازان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار