معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی، گفت: اعزام هیئت‌های تجاری به کشورهای همسایه در راستای سیاست‌های دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم افزایش یابد.

 اشرفی در جلسه هم‌اندیشی جهت اعزام هیئت تجاری به کشورهای همسایه، گفت: یکی از اهداف اصلی از اعزام هیئت‌های تجاری به کشورهای مختلف، ایجاد تعاملات بین‌المللی و روابط تجاری موفق و نیز بازاریابی محصولات تولیدی و همچنین افزایش مبادلات تجاری است. توسعه تعاملات باعث امکان تهیه مواد اولیه و یافتن طرف تجاری می‌شود. 

او افزود: باید در این سفرها با تولیدکنندگان محصولات و یا خدمات مختلف ارتباط برقرار کرده، ظرفیت‌های موجود را به آن‌ها معرفی و به طور متقابل از توان طرف مقابل نیز استفاده کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی اظهار کرد: برگزاری نشست‌های مشترک، ارائه و معرفی محصولات و خدمات و غیره در این سفرها از اهمیت بالایی برخوردار است.

اشرفی هدف از اعزام هیئت‌های تجاری را شناخت بازار بدون واسطه و مستقیم، آگاهی از نوع محصولات، کیفیت محصولات، سلایق و نیز آشنایی با وضعیت رقبا با استفاده از اطلاعاتی که از این سفرها به دست می‌آید، عنوان کرد و بیان کرد: لازم است اعزام هیئت تجاری، در زمان مناسب به کشورهای هدف انجام شود و با برنامه دقیق و متنوع همراه باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار