یادواره شهدای دانش‌آموز در سه شهرستان‌ گیلان،لاهیجان،صومعه‌سرا و ماسال برگزار شد.

امام جمعه ماسال در یادواره ۳۹ شهید دانش‌آموز و ترور این شهرستان که در دبیرستان شهید چمران بخش شاندرمن برگزار شد، گفت: شهدای دانش‌آموز، برای حفظ آرمان‌های انقلاب ایثارگری کردند و ما باید ادامه‌دهنده راه آن‌ها باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین سید هادی موسوی، از شهدای دانش‌آموز بعنوان انسان‌های متعالی یاد کرد و افزود: شهدای دانش آموز با سن کم، اما با آگاهی و از جان گذشتگی راهی جبهه‌ها شدند.

یادواره ۴۱ شهید دانش‌آموز صومعه‌سرا نیز برگزار شد.

اسفندیار جوشن، سرپرست فرمانداری صومعه‌سرا، در این مراسم گفت: شهدا در وصیت‌نامه‌های خود همواره بر پشتیبانی از ولایت فقیه و رعایت حجاب تاکید داشتند که امروز هم دشمن این دو موضوع را هدف قرار دادند.

وی با اشاره به لزوم ادامه دادن راه و الگوبرداری از سیره شهدا، افزود: اگر به دنبال رشد و پرورش هستیم، باید تهذیب نفس و تحصیل علم را به عنوان دو بال ترقی برای رسیدن به کمال داشته باشیم.


امروز همچنین، زنگ ایثار و شهادت به‌مناسبت هفته بسیج دانش آموزی و گرامیداشت یاد دانش آموز شهید حسین فهمیده، با حضور مسئولان صومعه‌سرا در دبیرستان شاهد صدیقی این شهرستان نواخته شد.

لاهیجانی‌ها هم به یاد فرزندان شهیدشان یادواره برگزار کردند.

مهدی کاسی، پژوهشگر تاریخ نیز در یادواره ۷۸ شهید دانش‌آموز لاهیجان گفت: شهدای دانش‌آموز با خون خود انقلاب اسلامی را در مقابل هجمه فرهنگی دشمنان بیمه کردند و امروز باید اهداف و سیره آن‌ها در مدارس و نسل جوان گسترش یابد.

وی، برگزاری یادواره شهیدان را فرصتی برای بیان خاطرات، تبیین اهداف و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، و نیز ترویج فرهنگ ایثار دانست و افزود: فرهنگیان در کنار مسایل آموزشی، باید بیش از پیش به فرهنگ سازی سیره شهیدان میان دانش‌آموزان توجه کنند.

گیلان ۶۰۰ شهید دانش آموز دارد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.