امیرمحمود غفاری، معاون برنامهریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی با یادآوری اینکه قیر پروژههای وزارت راه طی سالهای اخیر از طریق تهاتر تامین شده است، اظهار کرد: این موضوع که قانون مصوب مجلس و کار وسیعی بود، امسال با چالش مواجه شد، اما در هیأت عالی نظارت در مجمع تشخیص مصلحت نظام حل شد.
وی ادامه داد: بدیهی است اگر منابع نقدی بود و خرید قیر صورت میگرفت، بهتر بود چراکه مطابق آمار ما ۲۲۰ هزار کیلومتر و با احتساب راههای شوسه ۲۳۰ هزار کیلومتر راه در کشور داریم که نگهداری آنها بر اساس استانداردهای ملی که سهل گیرانهتر از استانداردهای بینالمللی است، بالغ بر ۲۰۰ هزار میلیارد تومان برآورد میشود.
وی یادآور شد: در سال گذشته مالی، ۲۵ هزار کیلومتر جاده از منابع قیر، روکش و بازسازی راهها و ۲۵۰۰ کیلومتر آسفالت از همین محل تأمین شد.
معاون برنامهریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه حداکثر اطمینان بخشی در سامانه مرتبط و مراحل کار وجود دارد، افزود: نظارتهای قوی در ۷ مرحله در سامانه مرتبط موجود است و بحثهای نظارتی در حال توسعه است.