روند افزایشی ابتلا به سرما خوردگی و آنفلوانزا در خراسان رضوی

ابتلا به بیماری‌های ویروسی در خراسان رضوی افزایشی است.

زهرا نهبندانی رئیس اداره پیشگیری و درمان بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همزمان با شروع فصول سرد سال احتمال ابتلا به بیماری‌های ویروسی از جمله آنفلوانزا افزایش می‌یابد که این بیماری در افرادی که سیستم ایمنی قوی ندارند می‌تواند چالش‌هایی را ایجاد کند.

او با بیان اینکه برای بیماری کرونا نیز همچنان احتمال ابتلا وجود دارد، افزود: توصیه می‌شود سالمندان، بیماران زمینه ای، کودکان و مادران باردار از حضور در تجمعات پرهیز کنند و با مشورت پزشک واکسن آنفلوانزا را تا ۱۵ آبان دریافت کنند.

رئیس اداره پیشگیری و درمان بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: بعد از این بازه زمانی با شیوع آنفلوانزا مواجه خواهیم بود و استفاده از واکسن کمک چندانی نمی‌کند.

نهبندانی با اشاره به اینکه وجه افتراق آنفلوانزا و بیماری سرما خوردگی در تب و بدن درد در دوران نقاهت بیمار است، بیان کرد: بیماران باید سه تا پنج روز بعد از ابتلا به بیماری رو به بهبودی بروند، اما اگر شرایط بیمار بعد از این بازه زمانی همچنان صعودی باشد باید حتما بیمار به پزشک معالج مراجعه کند.

او با بیان اینکه بیماران زمینه ای، مادران باردار، سالمندان و کودکان در اولویت دریافت واکسن آنفلوانزا هستند، تصریح کرد: دانش آموزان نیز با بروز علائم سرماخوردگی باید ماسک استفاده و در دوران نقاهت در منزل استراحت کنند تا از شیوع بیماری جلوگیری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار