صادرات بیش از ۵ هزار میلیارد تومان محصول کشاورزی از استان همدان

امسال ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان محصول کشاورزی شامل ۶۷ قلم، با ارزش ۱۶۳ میلیون دلار از استان همدان صادر شده است.

سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۶۷ قلم کالای کشاورزی به میزان ۱۱۰ هزار و ۲۰۱ تن صادر شده است، گفت: ارزش ریالی این محصولات ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و ارزش دلاری آن ۱۶۳ میلیون دلار است.

مصطفی ترکمان به صادرات ۳۸ قلم از ۶۷ محصول کشاورزی از گمرک استان اشاره کرد و افزود: کشور‌های ایتالیا، امارات، عراق، افغانستان، ارمنستان و پاکستان از مقاصد صادراتی محصولات کشاورزی استان همدان به شمار می‌روند.

او همچنین گفت: شماری از محصولات صادراتی شامل کشمش، سیب‌زمینی، فرآورده‌های لبنی، گشنیز، رازیانه، انواع پوست، نهال و خشکبار از گمرک استان و دیگر گمرکات صادر شده است.
سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به توزیع بیش از ۶ هزار و ۲۴۴ تن اقلام اساسی در نیمه اول امسال، گفت: اقلامی، چون گوشت قرمز، گوشت مرغ، برنج و شکر به صورت تنظیم بازاری در استان توزیع شده است.

مصطفی ترکمان با تاکید بر اینکه مراکز عمده نیز سهمیه دریافت اقلام اساسی دارند؛ افزود: مراکزی، چون زندان‌ها، کمیته امداد، بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها و مدارس شبانه‌روزی اقلام اساسی دریافت می‌کنند.

او همچنین گفت: برای درخواست دریافت اقلام اساسی مراکز عمده، شناسه ملی، شناسه یکتا، کد عضویت سامانه تجارت الزامی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.