مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری قزوین گفت: جهاد تبیین با موضوع کم آبی به شکل کار‌های آموزشی و ترویجی در راستای استفاده بهینه از منابع زیرزمینی باید بین کشاورزان استان افزایش یابد.

لیلا غریب مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری قزوین گفت: کافی نبودن موضوعات آموزشی بین جامعه روستایی سبب شده تا بیشتر کشاورزان از مساله کم آبی بی اطلاع باشند.

وی با بیان اینکه بیشتر مشکلات ما در حوزه آب به مباحث آموزشی بازمی گردد، اظهار کرد: مردم روستا از شیوه‌های نوین آبیاری و بر پایه دانش بنیان استقبال نمی‌کنند که انجام این مساله نیازمند کار‌های آموزشی است.

غریب ادامه داد: اگر کشاورز بداند که آبیاری به شیوه غرقابی تا چه اندازه می‌تواند آینده خود و اطرافیانش را به مخاطره بیندازد، هرگز دست به چنین اقداماتی نمی‌زند.

این مسئول بر حضور مدیران متولی بین جامعه کشاورزان و روستاییان تاکید کرد و گفت: ما باید بین کشاورزان باشیم و از ظرفیت نیرو‌های مردمی برای آموزش هرچه بهتر موضوعات و مسایل مهم استان بهره بگیریم.

غریب خاطرنشان کرد: هم اکنون طرح تکام (توانمند سازی و کارآفرینی مردم پایه) که توسط قرارگاه جهادی وزارت کشور در خردادماه سال جاری مصوب شده و در شورای برنامه ریزی استان قزوین نیز به تصویب رسید، با ۱۶ کمیته جهادی و ۱۶ نظام موثر در روستا‌ها مباحث آموزشی را در اولویت کاری قرار داده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری قزوین یادآور شد: این طرح می‌خواهد برای تثبیت جمعیت روستایی و مهاجرت معکوس مردم در حاشیه شهر‌ها با طرح‌های تشویقی به متقاضیان، اشتغال روستا‌ها را بیش از گذشته در محور توسعه قرار دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار