یک میلیون و ۸۷ هزار تن کالا از گمرکات استان مرکزی صادر شد

مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: یک میلیون و ۸۷ هزار تن کالا امسال از گمرکات این استان به خارج از کشور صادر شد.

علیرضا صدیقی‌راد مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: محموله‌های صادراتی استان مرکزی به ارزش ۶۶۳ میلیون دلار امسال از گمرکات استان به خارج از کشور صادر شد.

وی ادامه داد: انواع هیدروکربن‌ها، سوخت جت، گاز مایع، کامپاند پلی اتیلن، روغن سبک، قوطی آلومینیوم، ظروف شیشه‌ای، رول دستمال کاغذی، آب میوه تغلیظ شده، شیر خشک صنعتی، شمش آهن و فولاد از جمله بیشترین کالاهای صادر شده در این مدت است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی خاطرنشان کرد: پاکستان، افغانستان، عراق، ترکیه و ارمنستان عمده کشورهای مقصد صادرات کالا از این استان در سال جاری بوده‌ است.

صدیقی راد گفت: ۱۸۸ هزار تن کالا نیز به ارزش ۵۵۵ میلیون دلار در این مدت به استان مرکزی وارد شد که عمده این کالاها از پنج کشور جهان شامل عراق، آلمان، ترکیه، چین و امارات متحده عربی به استان وارد شد.

وی افزود: ۴۷۱ پرونده قاچاق به ارزش یک‌هزار و ۳۴۲ میلیارد و ۴۴ میلیون ریال در این مدت در گمرکات استان مرکزی تشکیل شد.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی خاطرنشان کرد: گمرکات این استان در سال جاری پنج هزار و۹۵۳ میلیارد و۸۴۳ میلیون ریال درآمد مالیات بر ارزش افزوده کسب کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد افزایش یافته‌ است.

صدیقی راد افزود: درآمدهای وصولی گمرکات استان مرکزی نیز در این مدت چهارهزار و ۱۶۶ میلیارد و ۶۵۷ میلیون ریال بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۲ درصد افزایش داشته است.

بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می‌کنند که از این تعداد حدود ۳۰۰ واحد در بخش صادرات فعال هستند.

برچسب ها: صادرات کالا ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.