مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از همراهی مردم استان و ارائه ۵۳۰ مورد گزارش برای شناسایی بنگاه های مشاور املاک متخلف در سطح استان خبر داد.

مهدی ملک گفت: کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات با هدف ساماندهی بازار اجاره و مسکن همزمان با شروع فصل نقل و انتقالات در گلستان تشکیل شد.

او افزود: اعضای این کارگروه در سه سطح صنفی، تعزیرات حکومتی و همچنین اطلاعاتی از بنگاه‌های مختلف استان بازدید می‌کنند.

ملک ادامه داد: در استان گلستان مجموعاً سه هزار و ۱۳۶ بنگاه مشاور املاک وجود دارد که تا کنون از هزار و ۶۷۱ بنگاه بازدید به عمل آمده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان همچنین  گفت: طی این بازرسی‌ها ۳۰۴ پرونده تعزیزاتی برای بنگاه‌های متخلف ایجاد و ۱۴۷ واحد صنفی دارای تخلف پلمب شدند.

او ادامه داد: از ابتدای فعالیت کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات تا کنون بنگاه‌های مشاور املاک متخلف مجموعاً دو میلیارد و ۴۰۲ میلیون تومان جریمه نقدی شده اند.

ملک یکی از راه‌های شناسایی واحد‌های صنفی متخلف را گزارش‌های مردمی عنوان کرد و گفت: شهروندان می‌توانند در صورت تخلف مشاوران املاک به صورت حضوری یا تلفنی شکایات خود را ثبت کنند.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: از ابتدای فعالیت کارگروه تا کنون ۵۳۰ گزارش مردمی در خصوص تخلفات بنگاه‌های مشاور املاک در سطح استان ثبت شده است.

او افزود: این گزارش‌ها به دبیرخانه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان، اداره کل تعزیرات حکومتی، اداره کل صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و اتحادیه مشاوران املاک استان ارائه شده است.

ملک بیان کرد: طی بازرسی‌های انجام شده از آغاز عملیات کارگروه تا کنون عمده تخلفات بنگاه‌های مشاور املاک عدم استفاده از مبایعه نامه کاغذی و عدم صدور کد رهگیری، نداشتن پروانه کسب و عدم نصب جواز کسب و نرخنامه در بنگاه املاک و در معرض دید مشتریان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.