سرپرست فرمانداری رشت با بیان اینکه برای نخستین بار امسال هیچ گونه غرق شدگی در سواحل شهرستان نداشتیم گفت: برابر گزارش‌ها بالغ بر ۲۵۰ نفر نیز توسط منجیان از خطر غرق شدن نجات پیدا کردند.

کیا عاشوری در برنامه تجلیل از دستندرکاران طرح‌های سالم سازی سواحل شهرستان رشت اظهار کرد: شهرستان رشت دارای ۲۲ کیلومتر نوار ساحلی متشکل از ۱۰ روستای ساحلی در حوزه بخش‌های خشکبیجار و لشت نشا است. 


سرپرست فرمانداری رشت با بیان اینکه در سواحل شهرستان رشت ۶۰ نقطه خطرآفرین خارج از طرح‌های سالم سازی شناسایی و تحت پوشش قرار گرفت گفت: 
کلیه حریم ۶۰ متر سواحل شهرستان رشت کاملاً آزاداست و تقریباً کل نوار ساحلی در تابستان سال جاری به دلیل نزدیکی به مرکز استان و همچنین دسترسی بسیار آسان همواره با تراکم بسیار بالای مسافرین خصوصاً در ایام گرم سال مواجه بود.
وی اضافه کرد: ۱۱۵ منجی و مراقب دریا و همچنین ۳۹ نفر امدادگر هلال احمر در ۶۰ نقطه ساحلی و دو طرح سالم سازی شهرستان رشت به کارگیری شدند.

 عاشوری تصریح کرد: خوشبختانه با تنظیم قرارداد با هیئت نجات غریق شهرستان رشت و مساعدت استانداری حقوق ناجیان غریق و مراقبین و امدادگران هلال احمر به موقع پرداخت شد.

سرپرست فرمانداری رشت اضافه کرد: ۵ دستگاه آمبولانس و چهار دستگاه موتور سیکلت متعلق به جمعیت هلال احمر در طرح‌ها و مناطق خطرآفرین در مناطق مستقر بودند.

 عاشوری گفت: یگان ویژه با حدود ۶۰ نفر نیرو در قالب سه اکیپ گشت نوار ساحلی (اعم از دریایی و ساحل) سواحل شهرستان رشت را به نحو مطلوبی تحت پوشش قرار دادند.

 وی اظهار داشت: خوشبختانه در سال جاری با وجود ورود شمار بالای گردشگران و با تلاش قریب به ۳۰۰ نفر از عوامل اجرایی اعم از منجیان، یگان ویژه، دهیاران، امدادگران هلال احمر، همیاران پلیس و ... برای اولین بار هیچ گونه غرق شدگی در سواحل نداشتیم و برابر گزارش‌ها بالغ بر ۲۵۰ نفر نیز توسط منجیان از خطر غرق شدن نجات پیدا کردند.

سرپرست فرمانداری رشت تصریح کرد: در اجرای برنامه‌های فرهنگی هم سال پرباری در سواحل شهرستان رشت داشتیم که بالغ بر ۴۰ برنامه فرهنگی تحت عنوان کشتی نجات در ایام محرم و جنگ‌های شادی در ایام بعد از ماه محرم و صفر در سواحل و طرح سالم سازی داشتیم.

برچسب ها: دریا ، ناجیان غریق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.