رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان از ارائه طرح جامع برای قسمت‌هایی از بیمارستان مرسلین که قابلیت تغییر کاربری از فضای موجود به درمانی را دارند، خبر داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان به همراه حجت الاسلام جلالی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، معاون توسعه، مدیریت منابع و برنامه ریزی دانشگاه، مدیر سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه ۸ آبان ماه از بیمارستان مرسلین شهر کرمان بازدید کردند.

مهدی احمدی نژاد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در حاشیه این بازدید گفت: بیمارستان مرسلین، اولین بیمارستان کرمان است و در سال‌های گذشته کاربری‌هایی غیر از درمان داشته و امروز با حضور مسئولان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان از این بیمارستان قدیمی بازدید کردیم.

او فزود: با توجه تغییر کاربری که قبلا داده شده بود، ساختمان‌ها برای اینکه بتوانند برای اهداف مختلف مورد استفاده قرار گیرند، مقداری نیاز به تعمیرات دارند. 

احمدی نژاد اضافه کرد: پس از این بازدید با تیم تخصصی دانشگاه نشستی خواهیم داشت و در آنجا بررسی می‌کنیم که برای این فضای موجود و قسمت‌هایی که قابلیت تغییر کاربری از فضای موجود به درمانی را دارند، طرح جامعی ارائه دهیم و پس از آن با اداره کل اوقاف استان کرمان برای اینکه مشخص شود این طرح‌ها قابلیت اجرایی دارند، نشستی را برگزار می‌کنیم.

بیمارستان مرسلین مربوط به دوره قاجار است و در کرمان، خیابان باستانی پاریزی، جنب شرکت فرش ایران واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۶ آبان ۱۳۷۵ با شماره ثبت ۱۷۶۷ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار