دیانتی گفت: میانگین سطح زیر کشت حبوبات دیم در استان سالانه ۵۰ تا ۸۰ هزار هکتار است که کشت این محصولات در یک‌سال گذشته نسبت به سال‌های قبل ۸۰ درصد و کشت انتظاری ۱۰۰ درصد رشد دارد.

علی دیانتی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با تاکید بر اهمیت مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی و استفاده از آب باران برای کشت حبوبات گفت: امسال در ۳۴ هزار هکتار از اراضی استان، نخود، عدس و لوبیا به عنوان عمده حبوبات تولیدی استان، کشت شده است.

وی اضافه کرد: در تابستان امسال بیش از ۳۰ هزار تن نخود، ۵۰۰ تن عدس و هزار و ۱۰۰ تن لوبیا برداشت شد که در مجموع ۳۱ هزار و ۶۰۰ تن حبوبات تولیدی استان در سال جاری بود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی ادامه داد: در کشت نخود دیم، رتبه سوم کشور متعلق به این استان است و شهرستان‌های ارومیه، بوکان، مهاباد و نقده بیشترین سطح زیر کشت نخود را دارند.

دیانتی افزود: برنامه ابلاغی امسال کشت چهار هزار هکتار نخود پاییزه، ۱۵ هزار هکتار نخود انتظاری، ۵۷ هزار هکتار نخود بهاره است که ۷۶ هزار هکتار را شامل می‌شود.

وی نیاز بیشتر به بذر اصلاح شده عدس و نخود پاییزه، گرانی سم مناسب برای مبارزه با علف‌های هرز، بالا بودن هزینه تولید در حبوبات و کمبود ماشین‌آلات کاشت، داشت و برداشت مکانیزه در این بخش را از چالش‌های این نوع کشت برشمرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.