یک مقام اسپانیایی از کشورهای اتحادیه اروپا خواست تا تدابیر مشخصی برای توقف درگیری در غزه اتخاذ کنند.

«یون بلارا» وزیر حقوق اجتماعی اسپانیا، از رهبران اروپایی خواسته است تا در بحبوحه بمباران شدید و گسترش عملیات زمینی علیه حماس، اقدامات فوری علیه اسرائیل- از جمله قطع روابط دیپلماتیک و اعمال تحریم‌های اقتصادی- انجام دهند.

به گزارش آرتی، یون بلارا همچنین خواستار محاکمه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، به اتهام جنایات جنگی علیه غیرنظامیان در غزه شد و در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: «پیش از هرچیز من یک پیام بسیار ساده، اما بسیار مهم برای رهبران اروپایی دارم. ما را شریک نسل‌کشی نکنید.»

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت غزه، از زمان آغاز عملیات هوایی رژیم صهیونیستی، بیش از ۸ هزار فلسطینی از جمله ۳ هزار و ۳۴۲  کودک در غزه کشته شده‌اند.

وزیر حقوق اجتماعی اسپانیا با اشاره به شدت وضعیت کنونی در غزه و اقدامات تلافی‌جویانه نامتناسب رژیم صهیونیستی بر قطع خدمات اینترنت و تلفن در این نوار تاکید کرد و گفت که این اقدام «هدف بسیار روشنی دارد و بیانگر آن است که اسرائیل مرتکب جنایات علیه بشریت بدون عواقب خواهد شد. اسرائیل معتقد است که اتحاد‌های بین‌المللی که دارد مصونیت اسرائیل را تضمین می‌کند. انفعال ما را به شریک جرم تبدیل می‌کند.»

او همچنین از شهروندان اتحادیه اروپا خواست تا به خیابان‌ها بیایند و اعتراض کنند تا «این نسل‌کشی» به پایان برسد.

ارتش رژیم صهیونیستی روز جمعه حمله هوایی و زمینی به غزه را تشدید کرد و باعث قطع ارتباط کامل شد، بعد از مدتی تاحدودی ارتباط وصل شد، اما محاصره غزه به دست رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۰۸ آبان ۱۴۰۲
ارتش اسرائیل با حمایت و پشتیبانی آمریکا و غرب صدها تن بمب روی مردم غزه ریخته است
آخرین اخبار