مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: نامه‌ای به دادستان مبنی بر جلوگیری از هرگونه ثبت فروش املاک نهضت ملی مسکن ارسال شده است.

هاشمی مدیرکل راه و شهرسازی استان در برنامه رهگشا شبکه قزوین گفت: نامه‌ای به دادستان مبنی بر جلوگیری از هرگونه ثبت فروش املاک نهضت ملی مسکن ارسال شده است تا دست سودجویان از این جریان کوتاه شود.
 
مدیر کل راه و شهرسازی همچنین بیان کرد:ثبت نام نهضت ملی مکسن به دلیل ظرفیت پایین زمین و نبود زمین مورد نیاز سایت بسته شده است که البته با ظرفیت سازی‌های جدید تعدادی از شهر‌ها مجدداً ایجاد خواهد شد.
 
مدیرکل راه و شهرسازی همچنین از تلاش برای کاهش نرخ سود بانکی در طرح نهضت ملی مسکن از ۲۳ درصد به ۱۸ درصد خبر داد و اظهار داشت:یکی از علل کندی اجرای این طرح آورده کم و همچنین هزینه‌های بالای اقساط بانکی است.
 
هاشمی گفت: پرداخت اقساط از اختیار استان خارج است و تزریق وام بانکی و آورده مردم در راستای پیشرفت پروژه‌های نهضت ملی مسکن بسیار موثر است.
 
وی با بیان اینکه تا به امروز ۱۱۶ هزار متقاضی نهضت مسکن ملی بودند گفت: پس از پالایش و بررسی‌های لازم این آمار به ۲۷ هزار نفر رسید که ۲۴ هزار نفر تعیین تکلیف شدند و زمین برای این گروه در نظر گرفته شده و پیمانکار نیز مشخص شده است.
 
مدیر کل راه و شهرسازی استان اظهار داشت: در سطح روستا‌های استان برای تامین زمین اقدام انجام شده است و بحث انتخاب پیمانکار اندر دستور کار داریم.
 
هاشمی با بیان اینکه ۳۰۰ واحد در هفته دولت آماده شده است، ادامه داد: ماهیانه تعدادی نیز اضافه شده و در مجموع ۵۰۰ واحد آماده تحویل است.
 
هاشمی در ادامه به اجرای طرح مسکن ملی در دولت قبل اشاره کرد و بیان کرد: ۳ هزار واحد اقدام ملی در دولت قبل بود که به علت برخی مشکلات از جمله شیوع کرونا و تعطیلی اجرای طرح این پروژه‌ها با پیشرفت ۱۰ تا ۱۵ درصد همراه بود.
 
مدیرکل راه و شهرسازی همچنین با بیان اینکه مسکن‌ها به قیمت تمام شده ارائه می‌شود تاکید کرد: در دهک‌های پایین از جمله بهزیستی، کمیته امداد، سایر نهاد‌های دیگر وارد این جریان شده اند.
 
هاشمی با بیان اینکه پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان پیشرو است، گفت: استان قزوین جزء استان‌های ارزان‌ترین در بحث نهضت ملی مسکن است.
وی همچنین خاطر نشان کرد:بسیاری از متقاضانی که امروز مسکن خود را تحویل می‌گیرند آورده‌های خود را به طور کامل پرداخت نکرده اند و ۴۵ میلیارد تومان از صندوق ملی مکسن وام دریافت کردیم تا این خلاء را پر کنیم.
 
مدیرکل راه و شهرسازی افزود:بالغ بر ۷۰۰ ساختمان به اتمام رسیده است و تا بهمن ماه تعیین تکلیف خواهد شد.
 
به گفته هاشمی، کل واحد‌هایی که مردم در دولت قبل ثبت نام کرده اند تا بهمن ماه تعیین تکلیف خواهند شد.
 
هاشمی در خصوص قیمت‌های در نظر گرفته شده در بحث نهضت ملی مسکن گفت: قرارداد‌های جدید ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برای هر متر مربع است.
 
وی همچنین اظهار داشت:در شورای برنامه ریزی و توسعه استان در خصوص مشارکت دستگاه‌های فعال تصمیم گیری شده و یک سوم هزینه‌ها به مبلغ ۱۰۹ میلیارد تومان به حساب شرکت آب منطقه ای، شرکت برق و آب فاضلاب شهری واریز شده و اقدامات زیرساختی شروع شده است.
 
مدیر کل راه و شهرسازی به موضوع استاندارد آسانسور‌های اشاره کرد و افزود:تدبیری اتخاذ شده تا پروژه‌های مسکن مهر به دلیل استاندارد‌های مورد نیاز در بحث آسانسور بررسی و پایان کار صادر شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.