مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از افتتاح آمادگاه مقابله با تهدیدات زیستی گیاهی استان کرمانشاه خبر داد و هدف از اجرای طرح را ردیابی و کنترل عوامل زیستی خطرناک در حوزه جهاد کشاورزی اعلام کرد.

اکبری مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ارتباط با ضرورت ایجاد آمادگاه گفت : یکی از وظایف مهم جهاد کشاورزی در حوزه پدافند غیر عامل و پدافند زیستی داشتن آمادگی لازم و تدارک مواد و تجهیزات برای ردیابی و شناسایی و کنترل عوامل زیستی خطرناک در حوزه جهاد کشاورزی است.

اکبری افزود: در استان کرمانشاه به واسطه مرزی بودن و تنوع آب و هوایی و اقلیمی و تنوع گیاهان کشاورزی و حجم بالای مبادلات کشاورزی در استان با عراق و وجود نقاط مبادلات متعدد با عراق به وجود این امادگاه نیاز دارد.

در این مکان مواد و تجهیزات ردیابی و کنترلی عوامل تهدیدزای زیستی گیاهی و کشاورزی نگهداری و متناسب با نیاز بین شهرستان‌ها توزیع می‌شود.

در حال حاضر در این آمادگاه تجهیزات ردیابی، سموم خاص و مواد شیمیایی کنترل عوامل خسارت زا و عوامل قرنطینه‌ای و آفات عمومی خطرناک و همچنین تجهیزات کنترلی شامل انواع سمپاش‌های موتوری و وانتی و تراکتوری خریداری و نگهداری می‌شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.