رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی از حکم محکومیت اعضای باند سازمان یافته تقلب گسترده در کنکور سراسری ۱۴۰۱ در محاکم تجدیدنظر استان خبر داد.

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: با گزارش نهاد‌های امنیتی مبنی بر وجو باند سازمان یافته تقلب در کنکور سراسری که محدوده فعالیت آن‌ها تعدادی از شهرستان‌های جنوب استان است موضوع در دستور کار دادستانی مهاباد و پیرانشهر قرار گرفت و با دستور قضایی صادره ۸ نفر از اعضای اصلی این باند در مهاباد و ۹ نفر دیگر در پیرانشهر و تعدادی از داوطلبان نیز شناسایی و بازداشت شدند.

وی افزود: هنگام بازداشت، از آن‌ها ادوات جرم از جمله تجهیزات الکترونیکی و فنی، نمونه سوالات و پاسخ آنها، ویزا کارت، گوشی و سمعک کشف و ضبط شده است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی ادامه داد: با بازداشت متهمان در شهرستان‌های مهاباد و پیرانشهر، با توجه به اینکه حوزه قضایی پیرانشهر زودتر رسیدگی را شروع کرده بود با تجمیع پرونده‌ها در بازپرسی پیرانشهر رسیدگی شد.

عتباتی در ادامه گفت: پس از احراز بزه‌های ارتکابی به متهمان، کیفرخواست صادر و شعبه کیفری دو پیرانشهر این افراد را به مجازات‌هایی از قبیل حبس و جزای نقدی محکوم نمود که با اعتراض متهمان پرونده در دادگاه تجدیدنظر استان مطرح و پس از رسیدگی به این پرونده ۸ جلدی حکم بدوی تایید و قطعی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.