هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد آلوده است

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: شاخص کیفیت هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد در هفتمین روز آبان ۱۴۰۲ در شرایط آلوده و وضعیت هشدار برای تنفس شهروندان قرار دارد.

مهدی اله‌پور گفت: بر این اساس هوای مناطق "تقی آباد، سجاد و رسالت" برای تمامی افراد و هوای مناطق "خاقانی، خیام شمالی، شهر، خیام جنوبی و ویلا " برای افراد حساس در شرایط آلوده قرار دارد.

وی اضافه کرد: میانگین ۲۴ ساعته شاخص کیفیت هوای مشهد با عدد ۱۰۶ نشان دهنده قرار داشتن هوا در شرایط آلوده است و شاخص های یک تا ۲ ساعت گذشته با عدد ۹۷ اگرچه از سالم بودن هوا برای شهروندان مشهدی خبر می‌دهد اما عبور این شاخص از عدد ۱۰۰ نشان دهنده آلودگی هواست.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: شاخص کیفیت هوا در سایر ۱۵ منطقه دارای ایستگاه سنجش کیفیت هوا در شرایط سالم گزارش شده است.

اله پور افزود: به شهروندان توصیه می‌شود در روزهای دارای هوای سالم و پاک، پیاده‌روی را با هدف حفظ سلامت خود ترک نکنند اما در روزهای دارای هوای آلوده، از تردد در سطح شهر و مناطق آلوده دوری کنند.

وی ادامه داد: شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمدهای غیر ضروری، نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.