بستری ۱۲ بیمار مبتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری

۱۲ بیمار مبتلا به کرونا در استان چهارمحال و بختیاری شناسایی و در بیمارستان بستری شده اند.

دکتر علی احمدی معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: از هفته گذشته تاکنون ۱۲ بیمار مبتلا به کرونا در استان شناسایی و در بیمارستان بستری شده اند.

وی افزود: اقدامات بهداشت تنفس و استفاده از ماسک، بهداشت فردی (شستن مرتب دستها) و بهداشت عمومی بصورت جدی رعایت شود.

احمدی اضافه کرد: اگر علایم سرماخوردگی دارید حتما و الزاما از ماسک استفاده کنید و از انتقال بیماری در جامعه جلوگیری کنید.


بیشتر بخوانید


وی ادامه داد: بر اساس هشدار مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت؛ با سردتر شدن هوا کم‌کم به پیک بروز آنفلوآنزا نزدیک می‌شویم و معمولا اوایل تا اواسط آبان ماه منتظر شیوع آنفلوآنزای فصلی هستیم و معمولا هم پیک اولیه همان زمان رخ می‌دهد.

احمدی گفت: همه ساله با شروع فصل سرما و پاییز و بازگشایی مدارس، سرماخوردگی‌ها افزایش می‌یابد و امسال هم البته با اندکی تاخیر شاهد همین روند هستیم. پیش بینی شده با کاهش دما و عدم تهویه هوا در پی بسته شدن درب‌ها و پنجره‌ها، موارد ابتلا به سرماخوردگی، آنفلوانزا، ویروس تنفسی سنسشیال و کرونا طی هفته‌های آتی روند افزایشی داشته باشد.

وی افزود: عفونت تنفسی سنسشیال به‌طور مؤثری بین اعضای خانواده پخش میشود و تا ۴۰٪ کودکان آلوده می‌شوند. انتقال از راه تماس نزدیک با دست آلوده یا گرد و غبار و خود آلوده سازی از ملتحمه یا بینی و نیز عطسه و سرفه با انتشار ذرات درشت معلق انجام می‌گیرد. دورهٔ نهفتگی۶-۴ روز است. ممکن است کودکان تا دو هفته و بالغین به مدت کمتر، ویروس را دفع کنند. عفونت‌های دستگاه تنفسی فوقانی ناشی از RSV گاه به سمت سیستم تنفسی تحتانی پیشرفت کرده و به ندرت منجر به پنومونی‌های کشنده می‌گردد (مگر در موارد ضعف ایمنی).

احمدی در پایان گفت: والدین، مراقبین، ناظمین، مدیران و معلمین، دانش آموزان، بیماران دیابتی و فشارخون بالا و افراد با نقص ایمنی و مبتلایان به سرطان؛ سالمندان، مادران باردار و کودکان بیش از قبل به هشدار‌های مربوطه توجه و اقدامات حفاظت شخصی را برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های ویروسی و تنفسی رعایت نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار