شگرد قاچاقچیان برای پلاک کردن خودرو‌های لوکس قاچاق

رئیس پلیس امنیت اقتصادی با اعلام خبر انهدام یک باند شماره‌گذاری خودرو‌های لوکس، شگرد قاچاقچیان برای پلاک کردن این خودرو‌ها را توضیح داد.

سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا درباره اینکه خودرو‌های لوکس قاچاق چگونه به شهر‌ها می‌رسند، گفت: خودرو‌های لوکس قاچاق به وسیله کشتی‌ها به خور‌ها آورده می‌شوند و در آنجا بارگیری می‌شوند و اکثراً شبانه به مقاصد شهر‌ها از جاده‌های فرعی حرکت می‌کنند.

وی افزود: اغلب این خودرو‌ها "پورشه"، "بنز"، "لندکروز" و ... هستند که به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه این خودرو‌ها چگونه پلاک می‌شوند و در شهر تردد می‌کنند، تصریح کرد: این خودرو‌ها به صورت قانونی پلاک نمی‌شوند چراکه فاقد مدارک قانونی هستند.

رحیمی با بیان اینکه برخی از افراد با روش‌های غیرقانونی، پلاک‌هایی برای این خودرو‌ها تهیه می‌کنند، گفت: به عنوان مثال یک بنز قدیمی در زمان‌های قدیم به صورت رسمی توانسته از پلیس راهنمایی و رانندگی پلاک دریافت کند چرا که آن زمان آن مدل ماشین قانونی وارد کشور شده بود و برای پلاک کردن مشکلی نداشت.

وی ادامه داد: حال این افراد، پلاک را از روی آن مدل بنز قدیمی باز می‌کنند و بر روی یک بنز جدید که به صورت غیرقانونی وارد کشور شده، نصب می‌کنند.

سردار رحیمی بیان کرد: اخیراً ماموران پلیس امنیت اقتصادی باندی را شناسایی کردند که این نوع پلاک‌ها را خرید و فروش می‌کنند یا حتی اجاره می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: این افراد، درآمد بالایی از این نوع معاملات دارند و در برخی مواقع تنها با خرید و فروش این پلاک‌ها، پول خرید یک خودروی بنز را به دست می‌آورند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا در پایان گفت: از ابتدای سال تاکنون آمار کشف خودرو‌های لوکس قاچاق نسبت به سال قبل ۴۷ درصد افزایش داشته است.

منبع: تسنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۵ ۰۸ آبان ۱۴۰۲
دیروز به اشتباه برام پیامک جریمه اومد از یه شهر دیگه ،رفتم راهنمایی رانندگی گفت باید پرونده سازی کنی بری دادگاه قاضی دستور بده که حذف بشه ،واسه یه جریمه من باید یکروز از کارم بزنم،این چه قانونیه که من ترجیح می دم جریمه اشتباهی رو پرداخت کنم!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۰۷ آبان ۱۴۰۲
چرا واردات خودرو را آزاد نمی کنید؟ در واردات خودروهای سنگین که ثمری برای متقاضیان واقعی نداشت و فقط سود سرشاری نصیب دلالان و دزدان شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۰۷ آبان ۱۴۰۲
خوشبختانه قانون همیشه برای ابر قاچاقچیان راه فرار گذاشته، چون شریک هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۰۷ آبان ۱۴۰۲
آقای سردار ملت رو چی فرض کردین .....یا آقازاده اند یا وابسته به اونها وگرنه پلیس به راحتی می تونه جلوی اینجور ماشین‌ها رو که پلاک مال خودشون نیست بگیره چطور دوربین های شما کوچکترین تخلف های مردم بینوا رو ثبت می کنه ؟ مگه چه تعداد ازاین اتومبیل ها هستش ظرف یه روز همه پلاک‌ها رو کنترل کنید و اگه بخواهید و قدرت اونا رو داشته باشید می تونید متوقفشون کنید.....
Iran (Islamic Republic of)
حسین آقا
۱۲:۱۸ ۰۷ آبان ۱۴۰۲
آقا چی فرض کردید ما رو؟ برگ سبز مگه قرار نیست صادر بشه؟ فرض کنیم که شماره موتور و شاسی هم عوض شد. ماشین بنزی که کلا دو سه سال هست تولید شده و تو این مدت هم مجوز واردات بهش داده نشده موقع صدور برگ سبز تشخیصش خیلی سخته؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۰۷ آبان ۱۴۰۲
بنزقدیمی کی پلاک شد؟ مگرپلاک های قدیم تعویض نشدند؟ هنوز اعتباردارند؟
France
ناشناس
۱۱:۴۶ ۰۷ آبان ۱۴۰۲
هنرنزد ایرانیان است وبس!؟
Iran (Islamic Republic of)
حاج مهدی
۱۱:۳۹ ۰۷ آبان ۱۴۰۲
همه جا اسم مستضعف انقلاب مستضعفان ولی این قشر از همه بدبخت نرن بنام شون همه جا حرفه ولی هیچ چی ندارن نه خودرو اگه موتورر دارن قراضه است یا مستاجر ضعیفن یا خونه خرابه نشین چند وقت پیش کلیپی یکی نشون داد بهترین خودروهای خارجی ۱۵۰ یورو تحویل اونجا ۱۲ سال یا ۱۵ سال کار کرده همه تمیز مرتب با کرایه حمل میشه بهترین خودرو وارد کرد داد دست اقشار ضعیف خیلی ارزان این دعوا ها هم نباشه ولی تا حالا چنین کاری نشده
Iran (Islamic Republic of)
بهمن
۱۰:۲۱ ۰۷ آبان ۱۴۰۲
مبادا بحران سازی ها قبلی رو بگی .که نگفتی میلیونها واحد مسکونی چطوری میلیاردی شد همه ۲۰۰ و ۳۰۰ میلیون ۱۵ سال وبیست حتی سی ساله ساخته شده و احتکار شده کشور تحریمه چرا مالک واحد های ساخته شده از تحریم میلیارد شدن .مگه چند تا کشوره مگه چند تا نظام داره.تحریم حکم شرعی محارب نداره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۰۷ آبان ۱۴۰۲
چون تعرفه ماشین های وارداتی زیاد است اگر تعرفه صفر شود این مشکل حل میشود
Iran (Islamic Republic of)
علي
۱۱:۵۵ ۰۷ آبان ۱۴۰۲
سلام عزيز تعرفه نميخاد صفر بشه دولت ضرر كنه تعرفه بايد منطقي باشه نه اينكه خودرو در كشور همسايه نصف نصف قيمت آن در كشور ما باشه چرا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۰۷ آبان ۱۴۰۲
ماشاالله هزارماشالله به این نبوغ و هوش و فراست وابتکار مفسدین در ایران که همیشه چند قدم از قانون ومصوبه ولایحه جلوترند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۰۷ آبان ۱۴۰۲
خسته نباشید واقعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۰۷ آبان ۱۴۰۲
این نتیجه گرفتن اختیار سند از دفتر خانه و سپردن اون به نیروی انتظامی هست طرفدارن تعویض پلاک به دنبال گشایش همین در بودن واضح و روشن بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۰۷ آبان ۱۴۰۲
مثل اینکه از دفترخانه دارها هستی!! و از اینکه جلو مفتخوری شما گرفته شده خیلی‌ ناراحتی.
Iran (Islamic Republic of)
کمیل
۱۱:۰۷ ۰۷ آبان ۱۴۰۲
کاسیان دفاتر اسناد رسمی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۳ ۰۸ آبان ۱۴۰۲
اصلاً از بحث خبر نداری . چه ربطی به دفتر خانه داره . درسته حرف سردار هم منطقی نیست شاید اشاره ایشان به سند نمره باشه ولی این که سند نمره نیست .
آخرین اخبار