شبکه تلویزیونی فرانس انفو گزارش داد کمک‌های بشردوستانه به غزه در برابر وضعیت رو به وخامت آن ناچیز است.

سازمان جهانی بهداشت در مورد اوضاع انسانی در نوار غزه ابراز نگرانی می‌کند و این نگرانی در بین همه سازمان‌های بین المللی مشترک است. روز جمعه ۲۷ اکتبر، گروهی از صلیب سرخ توانستند برای نخستین بار وارد غزه شوند. از آنجا که کمک‌های بشردوستانه ناچیز است، وضعیت همچنان رو به وخامت است. فقط به ۸۴ کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه مجوز ورود به منطقه مورد محاصره غزه داده شده است.

شبکه تلویزیونی فرانس انفو گزارش داد  سازمان ملل متحد اعلام کرده لازم است روزانه حدود ۱۰۰ کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه وارد غزه شود. به دلیل کمبود تجهیزات، ۱۲ بیمارستان از ۳۵ بیمارستان غزه مجبور شده اند کار را تعطیل کنند. فعالیت سازمان‌های مردم نهاد نیز هر روز پیچیده‌تر می‌شود.

سارا شَتو، مدیر برنامه فلسطین پزشکان بدون مرز گفت: در کارها با مشکلاتی رو به رو شده ایم. شفاف بگویم.. برخی از مراقبان در بیمارستان‌ها هستند، اما برخی دیگر در تلاشند از خانواده‌های خودشان محافظت کنند یا اینکه چیزی برای خوردن پیدا کنند که بتوانند زنده بمانند. منظورم یک وعده غذایی در روز هست...

پس از قطع ارتباطات و اینترنت، بسیاری از سازمان‌های مردم نهاد اعلام کردند ارتباط با کارکنانشان در نوار غزه قطع شده است. هرچند با رأی اکثریت کشورهای عضو بود که سازمان ملل متحد آتش بس بشردوستانه فوری را در غزه خواستار شد اما اختلافات بین کشور‌ها در این رأی گیری کاملاً مشهود بود. این قطعنامه همه اعمال خشونت آمیز علیه غیرنظامیان را بدون اینکه اشاره‌ای به حماس داشته باشد، محکوم کرد. همین امر خشم اسرائیل و آمریکا را به عنوان اعضای این سازمان برانگیخت. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۰۷ آبان ۱۴۰۲
چرا عربستان و کویت و امارات و قطر بهشون نمیدن
آخرین اخبار