مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان گفت: علاقه‌مندان برای شرکت در بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری تا پایان آبان ماه امسال فرصت دارند.

 محمدرضا سالاری  اظهار کرد: قصه‌گویی در تاریخ و فرهنگ ایران به دلیل کارکرد آن در حفظ سنت‌ها و آداب و رسوم همواره جایگاه ویژه‌ای داشته و بهترین راه حفظ این ارتباط و انتقال ارزش‌ها به نسل آینده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان افزود: ﻫﺪف ﮐﻠﯽ برگزاری این جشنواره «ﺗﻮﺳﻌﻪ و ﺗﺮوﯾﺞ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﻗﺼﻪﮔﻮﯾﯽ» است و در بخش اهداف جزیی نیز به اﯾﺠﺎد زﻣﯿﻨﻪ ﺑﺮای ارﺗﻘﺎی داﻧﺶ ﻧﻈﺮی و ﺗﺒﺎدل ﺗﺠﺮﺑﯿﺎت ﻣﻔﯿﺪ و ﻣﻮﺛﺮ ﻣﯿﺎن ﻗﺼﻪ ﮔﻮﯾﺎن اﯾﺮاﻧﯽ و ﺧﺎرﺟﯽ، ﮐﺎرﺷﻨﺎﺳﺎن و اﺳﺘﺎدان ﺣﻮزه‌ی ﻗﺼﻪ و ﻗﺼﻪ‌ﮔﻮﯾﯽ، اﺣﯿﺎی ﺳﻨﺖ ﻗﺼﻪ‌ﮔﻮﯾﯽ، ﻋﻤﻮﻣﯽﺳﺎزی و ﻣﺮدﻣﯽﺳﺎزی ﻗﺼﻪ‌ﮔﻮﯾﯽ، ﺗﻮﺟﻪ به قصه‌های کسب و کار و و حمایت از تولید ایرانی با مشارکت مردم و ﺗﺮوﯾﺞ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﻗﺼﻪ‌ﮔﻮﯾﯽ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﯾﮏ اﺑﺰار ارﺗﺒﺎﻃﯽ و ﻓﺮﻫﻨﮓﺳﺎز در ﺟﺎﻣﻌﻪ، ارﺗﻘﺎی ﮐﻤﯽ و ﮐﯿﻔﯽ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﻗﺼﻪﮔﻮﯾﯽ در ﻣﺮاﮐﺰ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽﻫﻨﺮی ﮐﺎﻧﻮن ﭘﺮورش ﻓﮑﺮی ﮐﻮدﮐﺎن و ﻧﻮﺟﻮاﻧﺎن ﺳﺮاﺳﺮ ﮐﺸﻮر، ﺗﻼش در ﺟﻬﺖ ارﺗﻘﺎی ﺳﻄﺢ داﻧﺶ ﻧﻈﺮی ﻣﺮﺑﯿﺎن و ﮐﺎرﺷﻨﺎﺳﺎن ﮐﺎﻧﻮن ﭘﺮورش ﻓﮑﺮی ﮐﻮدﮐﺎن و ﻧﻮﺟﻮاﻧﺎن اشاره کرد.

وی ﺷﻌﺎر ﺟﺸﻨﻮاره را «ﺑﺎ ﻗﺼﻪ ﻟﺒﺨﻨﺪ ﺑﺴﺎزﯾﻢ» عنوان کرد و در مورد ﻣﺤﻮرﻫﺎی ﻣﻮﺿﻮﻋﯽ ﺟﺸﻨﻮاره گفت: ﻗﺼﻪﻫﺎی ﻗﺮآﻧﯽ، دﯾﻨﯽ و ﻣﺬﻫﺒﯽ، قصه‌های کارآفرین(با موضوع حمایت از تولیدات ملی)، ﻗﺼﻪﻫﺎی ﻧﺎﻣﺪاران(از ﻓﺮدوﺳﯽ ﺗﺎ ﺳﺮدار دلﻫﺎ) و ﻗﺼﻪﻫﺎی آزاد ﻣﺤﻮرﻫﺎی ﻣﻮﺿﻮﻋﯽ جشنواره و ﻧﮕﺎه و زاوﯾﻪی دﯾﺪ ﺟﺪﯾﺪ، اﻣﯿﺪآﻓﺮﯾﻨﯽ، ﻃﻨﺰ و ﻟﺒﺨﻨﺪ و اﯾﻤﺎن و اﻟﻬﺎم‌آﻓﺮﯾﻨﯽ، رویکردهای آن هستند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان گفت: ﺑﺨﺶ ﻣﺪرن و کلاسیک، ﺑﺨﺶ آیینی و سنتی، ﺑﺨﺶ زﺑﺎن اﺷﺎره، ﺑﺨﺶ 90 ﺛﺎﻧﯿﻪ هم از جمله بخش‌های جشنواره بود که سالاری به آن اشاره کرد.

سالاری از دو بخش کودکان غزه و نظم امنیت هم به عنوان دو بخش غیر رقابتی این دوره از جشنواره نام برد و افزود: با توجه به مصائب کودکان ساکن غزه و هم‌چنین اهمیت امنیت، این دو بخش نیز به بخش‌های جشنواره‌ی امسال افزوده شده است.

مهلت شرکت در بخش‌های بین‌الملل و ۹۰ ثانیه‌ای تا پایان آبان و بخش علمی تا ۵ آبان ۱۴۰۲ تمدید شده است و در سایر بخش‌ها علاقه‌مندان می‌توانند تا 15 آبان قصه‌های خود را ارسال کنند.

گفتنی است علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت www.kanoonfest.ir و یا با مراجعه به مراکز فرهنگی‌هنری کانون در استان، نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار