اولین سمینار بین‌المللی تازه‌های درمانی و مراقبتی در بیماران مسمومیت، ۱۰ تا ۱۲ آبان ماه در کرمانشاه برگزار می‌شود.

حبیب احمدی دبیر علمی سمینار، امروز (ششم آبان) در نشستی خبری با اشاره به لزوم برجسته سازی اهمیت درمان مسمومیت گفت : مسمومیت‌ها و بویژه مسمومیت‌های دارویی زمان طلایی برای درمان دارند و حتی ثانیه‌ها هم در نجات جان این بیماران اهمیت دارد، بنابراین نیاز است که پزشکان و حتی پرستاران این حوزه دانش خود را در درمان و مراقبت این بیماران به روز کنند.

وی افزود: در همین راستا و با هدف برجسته‌سازی اهمیت درمان بیماران مسمومیت، برگزاری اولین سمینار بین المللی "تازه‌های درمانی و مراقبتی بیماران مسمومیت" را در دستور کار قرار داریم و این سمینار سه روزه از ۱۰ آبان ماه با برگزاری آیین افتتاحیه در کرمانشاه آغاز به کار کرده و برگزاری آن تا ۱۲ آبان ماه ادامه دارد.

احمدی از حضور بیش از ۲۹ تن از اساتید برجسته حوزه درمان مسمومیت‌ها در این سمینار خبر داد و افزود: از کشور‌های عراق و آلمان هم اساتیدی به صورت برخط به این سمینار دعوت شده اند که از جمله آن‌ها دکتر گرجی رییس مرکز تحقیقات دانشگاه مونستر آلمان است.

وی خاطرنشان کرد: در این سمینار دکتر «مهدی بلالی» پدر علم سم شناسی ایران هم حضور دارد.

احمدی با بیان اینکه بیمارستان امام خمینی (ره) کرمانشاه قطب درمان مسمومیت غرب کشور است، گفت: امیدوارم در این سمینار ضمن ارائه نوآوری‌های جدید در حوزه درمان مسمومیت ها، بتوانیم توانمندی کرمانشاه در این حوزه را هم ارائه کنیم.

وی تصریح کرد: با برگزاری این سمینار به دنبال این هستیم که مسئولین استان را برای افزایش تجهیزات و امکانات درمانی بیمارستان در این حوزه ترغیب کنیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.