رحیمی گفت: درصدد اصلاح و تسهیل برخی قوانین هستیم تا کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست با سهولت در آغوش خانواده‌ها قرار بگیرند.

امین حسین رحیمی وزیر دادگستری در نشست رویداد ملی هم‌افزایی ظرفیت‌سازی اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: دادگستری مرجع حقوق کودکان بوده و سازمان بهزستی متولی و غم خوار مردم است.

او گفت: گاهی اوقات جامعه هدف بهزیستی کل مردم هستند. تصور می‌شود سازمان فقط به کسانی که دارای معلولیت هستند کمک می‌کند، اما اورژانس اجتماعی برای آحاد مردم  است و ممکن است همه به خدمات آن نیاز داشته باشند.

رحیمی تصریح کرد : کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست را می‌توان به خانواده‌ها داد تا فرزندخوانده متقاضیان شوند. قوانین و مقررات فرزندخواندگی بسیار پیچیده و زمان‌بر است.کودکان باید مدتی در مراکز بهزیستی نگهداری شوند تا شرایط برای فرزندخواندگی  آن ها فراهم شود. علی رغم زحمات بهزیستی و پرستاران، باز هم بچه‌ها در آغوش خانواده نیستند؛ به همین دلیل تلاش شده است تا کودکان از همان  ابتدا به خانواده‌ها سپرده شوند اما با رعایت نکات و دستورالعمل ها.پس بهتر است قوانین اصلاح شود تا  از طریق فرزند خواندگی؛کودک در اختیار خانواده مورد نظر قرار بگیرد.

او گفت: طبق آیین‌نامه موجود زمانی که دادستان دستور داد سازمان بهزیستی می تواند کودکان بی سرپرست یا بد سرپرست را در اختیار خانواده هایی که تمایل دارند قرار بدهد تا رشد کند و نیاز نیست مراحل به سختی و طولانی طی شود فقط کافی است اجازه صادر شود.

وزیر دادگستری بیان کرد: برخی خانواده ها تمایل به گرفتن کودکان دارند اما شرایط مالی مناسبی ندارند و همین طور برعکس هم وجود دارد که می توانند با توجه به اصلاح آیین‌نامه، تحول اساسی در نگهداری از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۰۶ آبان ۱۴۰۲
دیر یا زود بچه میفهمه و فاجعه شروع میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۰۶ آبان ۱۴۰۲
فرزند خواندگی = نابودی خانواده و فرزند
آخرین اخبار