رییس اداره تامین‌ اجتماعی منطقه تربت‌حیدریه گفت: پنج هزار و ۱۰۹ کارگاه تولیدی، صنعتی و کشاورزی غیر فعال طبق بازدیدهای انجام شده در مرکز خراسان رضوی شامل شهرستان‌های زاوه، مه‌ولات، رشتخوار و تربت‌حیدریه شناسایی شدند.

محمد شریفی‌مند گفت: در نیمه نخست امسال ۱۴ هزار و ۲۴۹ کارگاه تولیدی در شهرستانهای زاوه، مه ولات، رشتخوار و تربت حیدریه مورد بازدید قرار گرفتند که بیش از پنج هزار مورد از این کارگاهها غیر فعال بودند.

وی دلایل نیمه فعال بودن کارگاهها را فقدان وجود کارگر، تعطیلی فصلی یا جمع شدن کارگاه عنوان و اظهار داشت: نمونه بارز این کارگاه‌ها برخی دامداری‌ها یا مرغداری‌ها هستند که به دلیل رکود تعطیل و در فصل رونق مجددا فعال می‌شوند.

رییس اداره تامین اجتماعی منطقه تربت حیدریه در ادامه ‌بیان کرد: مجموع بیمه‌شدگان و مستمری بگیران اصلی و تبعی (با خانواده) در این خطه ۱۳۶ هزار و ۱۳۸ نفر است، از این تعداد شمار بیمه شدگان اصلی ۴۲ هزار و ۸۶۰ نفر، مستمری بگیران اصلی ۱۰ هزار و ۱۹۰ نفر و بقیه بیمه‌شدگان تبعی هستند.

وی مبلغ پرداختی در قالب تعهدات کوتاه مدت تامین اجتماعی منطقه تربت حیدریه در نیمه نخست امسال را ۱۴۱ میلیارد ریال و میزان تعهدات بلندمدت را چهار هزار و ۱۶۲ میلیارد ریال عنوان کرد.

شریفی‌مند گفت: بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و کارفرمایان در مراجعه به بیمارستان رازی تامین اجتماعی تربت‌حیدریه به طور مستقیم و رایگان از تمام خدمات درمانی و دارویی این سازمان استفاده می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.