مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گفت: ۲۵ هزار و ۵۵۰ تن انواع کود پاییزه در بین کشاورزان استان توزیع شده است.

بهروز الیاسی  گفت: از میزان کود‌های پاییزه توزیع شده، ۲۰ هزار و ۳۵۵ تن ازته، چهار هزار و ۹۹۰ تن فسفاته و بیش از هزار و ۲۰۰ تن پتاسه است.

او  با اشاره به ضرورت تامین امنیت غذایی مردم با تغذیه گیاهی مناسب یادآور شد: تولیدات کشاورزی بدون تغذیه گیاهی کافی و به موقع امکان پذیر نیست.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان تاکید کرد: تمام کود‌های توزیعی این شرکت در قالب الگوی کشت ابلاغی سازمان جهاد کشاورزی استان است که به منظور حمایت از کشاورزان و تولیدات کشاورزی کشور، به صورت یارانه‌ای و بسیار کمتر از قیمت تمام شده برای دولت، به دست کشاورزان می‌رسد.

الیاسی گفت: این کود‌ها توسط کارگزاران این شرکت طبق سهمیه بندی سازمان جهاد کشاورزی استان و از طریق سامانه پهنه‌بندی و پایش توزیع می‌شود.

او گفت: با تغذیه گیاهی مناسب افزایش عملکرد در کشت‌های پاییزه را شاهد باشیم.

همدان یکی از قطب‌های مهم کشاورزی کشور است، که این استان با وجود داشتن ۲.۱ درصد از وسعت کشور، ۴.۴ درصد از تولیدات بخش کشاورزی را به خود اختصاص داده است.

استان همدان دارای ۶۹۲ هزار هکتار زمین زراعی (آبی و دیم) و ۱۱۷ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی است که بر اساس آخرین آمار‌های منتشر شده، ارزش ریالی تولیدات کشاورزی استان معادل ۶۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است.

منبع ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.