به عقیده سردبیر روزنامه رای الیوم برخلاف تصور سران رژیم اشغالگر مبارزان مومن در نوار غزه، روند تاریخ را برای این رژیم معکوس کرده‌اند.

عبدالباری عطوان، سردبیر روزنامه رای الیوم، در یادداشت روز این روزنامه با اشاره به دستاورد‌های عملیات طوفان الاقصی، نوشت، بر خلاف تصور سران رژیم اشغالگر مبارزان مومن در نوار غزه، روند تاریخ را برای این رژیم معکوس کرده اند.

در این یادداشت آمده است: به لطف خداوند، ماهیت اسرائیلی‌هایی که خود را باهوش‌ترین مردم می‌دانند آشکار شد، البته آنان همچنان با اعتماد به نفس ما اعراب را کودن و تسلیم پذیر می‌دانند که در هر جنگی که وارد شدیم شکست خوردیم. اما حمله زمینی صاعقه وار هفتم اکتبر، به همراه پوشش هوایی موشکی و پهپادی، این نظریه را باطل و این انسان‌های مغرور را شوکه کرد. حمله‌ای با امکانات اندک و ابتدایی که موسسات امنیتی و اطلاعاتی رژیم را با شکستی خفت بار مواجه ساخت.

بودجه ارتش اسرائیل بیش از ۲۳ میلیارد دلار در سال است و حداقل در سال کمکی سه میلیارد دلاری نیز از آمریکا دریافت می‌کند، به جنگنده‌های پیشرفته و مختلف مجهز است، سامانه‌های دفاع هوایی گوناگونی دارد، به تانک‌های پیشرفته، پهپاد‌های مدرن و ... مجهز است، اما در برابر ارتشی با کمتر از ۸۰۰ رزمنده وابسته به گردان قسام شکست خورد و برخی از ژنرالهایش به اسارت در آمدند. این شکست تا حدی برایش خفت بار بود که از افشای اسامی ژنرال‌های اسیر شده خود ابا دارد.

مجاهدانی که در این عملیات نقش داشتند حال در پایگاههایشان در تونل‌های زیر زمینی آماده اند تا در صورت آغاز حمله زمینی اسرائیل، دوباره وارد عمل شوند. خداوند شهید محمد الزواری، مجاهد نخبه تونسی، را رحمت کند که مبتکر توسعه پهپادی بود و از ابتکار‌های او تمامی محور‌های مقاومت حتی ایران بهره برداری کردند. پهپاد‌هایی که در حمله هفتم اکتبر به کارگرفته شدند و توانستند از تمامی رادار‌های پیشرفته اسرائیلی عبور کنند، ساختشان بیش از هزار دلار هزینه نداشت. این پهپاد‌ها با موشک‌های پاتریوتی هدف قرار می‌گیرند که هر کدام از آن‌ها بیش از یک میلیون دلار ارزش دارند.

این مقدمه طولانی برای این بود که بگوییم برخی از اعراب بر خلاف تصورات صهیونیست‌ها و حامیانشان، در بخش نظامی توسعه پیدا کردند و قادرند با استفاده از تجهیزات تولیدی خود، شجاعانه با دشمنان امت مقابله کنند.

جنگ هفتم اکتبر هنوز در مراحل اولیه خود قرار دارد و مسیر این جنگ به سمت هر احتمالی باز است، در مقابل شاهد شکاف و اختلاف عمیق در میان سران سیاسی و نظامی اسرائیل هستیم. این اختلافات تنها در موضوع آغاز حمله زمینی نیست، آنان نگرانند که چنین جنگی را چگونه باید خاتمه دهند. نظامیان صهیونیست از مشارکت در جنگ‌های خیابانی، آن هم در کوچه و خیابان‌های پیچ در پیچ و باریک غزه و گرفتار شدن در کمین‌هایی که از داخل تونل‌های موجود در این منطقه برایشان آماده می‌شود هراس دارند و به همین دلیل از خدمت در ارتش متواریند. در روز‌های اخیر میان ژنرال‌های عالی رتبه رژیم با بنیامین نتانیاهو، که فقط به فکر آن است تا به نوعی شکست خود را جبران کند‏ و آبروی بر باد رفته اش را بازیاید، اختلافات زیادی آشکار شد.

مجله اکونومیست انگلیس در شماره روز جمعه خود فاش ساخت نوعی نافرمانی در میان برخی از ژنرال‌های عالی رتبه اسرائیل و نتانیاهو پدیدار شد، این ژنرال‌ها حاضر به پذیرش حمله زمینی به نوار غزه نیستند. این نشریه نوشت، اریبه درعی رئیس جنبش تندرو و دینی شاس، پس از بازدید سرزده از نظامیان اسرائیلی در مرز غزه، در نشست حزبش، اطلاعاتی را فاش ساخت و گفت ارتش برای حمله زمینی آماده نیست. این یعنی ارتش خوف و هراس دارد و می‌داند اگر چنین حمله‌ای را آغاز کند بار دیگر شکست خواهد خورد.

همین اعرابی که اسراییلی‌ها آن‌ها را «کودن» می‌خوانند، از ژوئن ۱۹۶۷ تاکنون در هیچ جنگی شکست نخورده اند و گروهی مومن از همین اعراب، برای اولین بار توانستند جنگ را به عمق اسرائیل بکشانند و ۱۴۰۰ اسرائیلی از جمله ژنرال‌ها و نظامیان را به قتل برسانند و ۳۰۰۰ نفر را زخمی کنند، حال آنکه در ۷۵ سال گذشته، همواره، جنگ در اراضی عربی جریان داشت. این مجموعه عربی موفق شد ۵۰ شهرک در اطراف غزه را آزاد و اشغالگران را مجبور کند تا در اردوگاه‌های آوارگان زندگی کنند در شرایطی که تا پیش از این عملیات، اردوگاه آوارگان فقط برای فلسطینیان بود.

نتانیاهو قادر نیست جنبش حماس را از میان بردارد بلکه اوست که از میان برداشته خواهد شد تا در ادامه به اتهام فساد و شکست سیاسی ونظامی، در زندان‌های رژیم روزگارش را سپری کند و به خواست خدا نوار غزه با تمدنی بیش از دو هزار سال، در کنار کرانه باختری رود اردن و با حمایت جهان عرب و اسلام، نقطه پایانی برای عمر رژیم اشغالگر خواهد بود و اجازه نخواهد داد این رژیم هشتاد سالگی عمرش را تکمیل کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۰۵ آبان ۱۴۰۲
آرزوهای جالبی داره عطوان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۰۵ آبان ۱۴۰۲
الحمدالله

قطعا پیروز با حق است

وَقُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا ﴿۸۱﴾
Iran (Islamic Republic of)
علیزاده . شاهین شهر
۱۵:۱۴ ۰۵ آبان ۱۴۰۲
یه چیزی برا خودش گفت ،به دل نگیر.پهپاد هم که گذاشت به حساب یه شهید تونسی. کلا فکر کنم باید بره بازنشسته بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۰۵ آبان ۱۴۰۲
به اتهام فساد توسط چه کسی محاکمه میشود نتان
آخرین اخبار