دانشگاه شیراز در جدیدترین رتبه‌بندی موضوعی تایمز، در حوزه‌های علوم تربیتی، بازرگانی و اقتصاد، علوم کامپیوتر و مهندسی در جمع دانشگاه‌های برتر جهان قرار گرفته است.

روابط عمومی دانشگاه شیراز، اعلام کرد: پایگاه رتبه‌بندی تایمز، نتایج رتبه‌بندی موضوعی سال ۲۰۲۴ خود را در ۱۰ حوزه موضوعی کلی منتشر کرد که براساس آن، دانشگاه شیراز در ۶ حوزه موضوعی حضور چشمگیری داشته است.

براساس آخرین رتبه‌بندی موضوعی تایمز، رتبه دانشگاه شیراز در حوزه‌های موضوعی «بازرگانی و اقتصاد» و «علوم تربیتی» ۴۰۱-۵۰۰، «علوم اجتماعی»، «علوم کامپیوتر» و «مهندسی» ۵۰۱-۶۰۰، «علوم زیستی» و «علوم فیزیکی» ۸۰۰-۶۰۱ اعلام شده است.

بر اساس این رتبه‌بندی، دانشگاه شیراز برای نخستین‌بار موفق به کسب رتبه ۵۰۰-۴۰۱ در حوزه بازرگانی و اقتصاد و حوزه علوم تربیتی شده و به این ترتیب، به‌واسطه این ۲ رشته، برای نخستین‌بار در میان ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان در حوزه علوم انسانی قرار گرفته است.

همان‌گونه که در جدول مشخص شده، در رشته‌ مهندسی، رتبه دانشگاه شیراز از ۶۰۱-۸۰۰ در سال ۲۰۲۳ به رتبه ۵۰۱-۶۰۰ در سال ۲۰۲۴ ارتقا یافته است. همین‌طور دانشگاه شیراز موفق شده است جایگاه قبلی خود را در رشته‌های علوم اجتماعی، علوم کامپیوتر، علوم زیستی و علوم فیزیکی حفظ کند.

 

جایگاه دانشگاه شیراز در رتبه بندی موضوعی جهانی تایمز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.