رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل از ثبت‌نام نهایی ۴۷۸ داوطلب برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خبر داد.

رضا قاسمیان گفت: از ۴ آبان با آغاز فرآیند احراز صلاحیت داوطلبان توسط هیأت‌های اجرایی، استعلام از مراجع پنج‌گانه و ارائه نتایج به هیأت‌های نظارت ادامه می‌یابد.

او با ارائه آمار ثبت‌نام نهایی داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ثبت‌نام نهایی از ۲۷ مهر آغاز شد و تا ساعت ۱۸ روز چهارشنبه سوم آبان ادامه یافت که از کل ۵ حوزه انتخابیه استان اردبیل، ۴۷۸ نفر ثبت‌نام خود را نهایی کرده‌اند و از این تعداد ۴۴ نفر خانم و ۴۳۴ نفر آقا هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل افزود: در مرحله پیش‌ثبت‌نام ۸۹۴ نفر از کل استان اردبیل برای حضور در رقابت‌ها اعلام آمادگی کرده بودند که از این تعداد ۵۳ درصد در مرحله نهایی ثبت‌نام کردند.

قاسمیان ادامه داد: استان اردبیل ۷ کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد که بر اساس آمار فعلی، به‌طور میانگین ۶۸ نفر برای هر کرسی ثبت‌نام کرده‌اند.

او تصریح کرد: از لحاظ سنّی ۶۸ درصد از ۴۷۸ داوطلب، زیر ۵۰ سال و ۳۲ درصد نیز بالای ۵۰ سال سن دارند و از لحاظ تحصیلات هم ۱۵ درصد دکتری، یک درصد حوزوی، ۷۸ درصد کارشناسی ارشد، ۶ درصد از مقطع کارشناسی داوطلب شده‌اند و ۲۰ درصد از داوطلبان نیز دارای سوابق ایثارگری هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل با بیان آمار داوطلبان مجلس از لحاظ شغلی گفت: ۱۷۶ نفر کارمند، ۶۱ نفر بازنشسته، ۵۶ نفر فرهنگی، ۲۸ نفر استاد دانشگاه، ۹ نفر پزشک، ۷ نفر نماینده مجلس، ۷ نفر نظامی، ۱۴ نفر وکیل، ۱۱۱ نفر آزاد و سایر و در نهایت ۹ نفر نیز هیچ شغلی را اعلام نکرده‌اند.

قاسمیان اظهار کرد: از ۴ آبان با آغاز فرآیند احراز صلاحیت داوطلبان توسط هیأت‌های اجرایی، استعلام از مراجع پنج‌گانه و ارائه نتایج به هیأت‌های نظارت ادامه می‌یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.