همایش استانی پدافند غیرعامل سایبری با حضور دبیران پدافند غیرعامل در دستگاه‌های اجرایی استان کرمان برگزار شد.

همایش استانی پدافند غیرعامل سایبری  با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کرمان، مدیران کل پدافند غیرعامل و فناوری اطلاعات استانداری و دبیران پدافند غیرعامل در دستگاه‌های اجرایی استان امروز پنجشنبه ۴ آبان ماه در سالن شهید مرتضوی برگزار شد.

علی بیگ‌زاده معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کرمان، پدافند غیرعامل را موجب کاهش آسیب‌ها دانست و گفت: هر اندازه بتوانیم تمهیدات لازم را داشته باشیم در زمان حوادث غیر‌مترقبه با آسیب‌های کمتری مواجه خواهیم بود.

او افزود: تاب‌آوری، بدون پدافند غیرعامل مقدور نخواهد بود، انسان نمی‌تواند از فضای سایبری و تکنولوژی دور بماند، بسیاری از مسائل و ارتباطات با فناوری‌های جدید صورت می‌گیرد و قالب کتمان نیست؛ بنابراین خطراتی نیز وجود دارد که زندگی ما را تهدید می‌کند.

معاون استاندار کرمان با اشاره به اینکه فضای سایبری؛ اگر کنترل نشود، آسیب‌زا است؛ بنابراین باید از پدافند غیرعامل در این مسیر استفاده کرد، بیان داشت: هر گونه توسعه‌ای باید مجوز پدافند غیر‌عامل را داشته باشد که اگر رعایت نشود کشور دچار آسیب جدی خواهد شد.

او با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل، بخش کلیدی هر سیستم است، تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی در این مورد باید حساسیت زیادی داشته و به غنی‌سازی این حوزه کمک کنند، تاسیسات و نیاز‌ها و زیرساخت‌ها را مهیا و امنیت فضایی را حفظ کنیم.

ابراهیم کریمی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان با اشاره به اهمیت حوزه پدافند سایبری گفت: سایبری، یکی از قرارگاه‌های حوزه پدافند غیرعامل است و در سازمان‌های کل استان نهادینه شده است. مدل تهدیدات تغییر کرده و لازم است قبل از مراقبت از زیرساخت‌ها، مراقبت نیرو‌های سایبری را افزایش دهیم و دوره‌های آموزشی تخصصی به نیرو‌های فناوری و سایبری در این خصوص داده شود.

وحید حبیبی‌فر، مدیرکل فناوری اطلاعات استانداری کرمان گفت: امسال به دلیل بحث انتخابات، بحث‌های فناوری و سایبری مهم دیده شده است.

او افزود: ورود اینترنت و افزایش کیفیت و کمیت شبکه‌های ارتباطی، فضایی به وجود آورد که سازمان‌ها به سمت فناوری اطلاعات سوق داده شوند و همزمان با این اتفاقات، حوزه فناوری در حراست‌ها، الزام قانونی به خود گرفت و امنیت فضای سیستمی شکل گرفت.

حبیبی‌فر گفت: در هه نود با توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و هوشمند، عملا رقابتی در دستگاه‌های نرم‌افزاری و شبکه‌های ارتباطی ایجاد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار