تا پایان مهلت قانونی ثبت نام برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۳۶ نفر نام‌نویسی خود را در مهاباد قطعی کردند.

حسن عباسی فرماندار ویژه و رئیس ستاد انتخابات مهاباد در گفت وگوی خبری گفت: تا پایان مهلت ثبت نام ۳۶ نفر در این شهرستان برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نام‌نویسی خود را قطعی کردند که در مقایسه با دوره گذشته ۳ نفر افزایش نشان می‌دهد.

وی افزود: از ۳۶ نفر کاندیدای این دوره ۳۳ نفر آقا و سه نفر خانم هستند که از این تعداد ۲۹ نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد، شش نفر دارای مدرک دکتری و یک نفر نیز دارای مدرک کارشناسی است.

عباسی اضافه کرد: صلاحیت‌ها نامزد‌ها به مدت ۱۵ روز در هیئت اجرایی بررسی و نتایج آن به کاندیدا‌ها اعلام می‌شود و اگر کاندیدا‌ها نسبت به رد صلاحیت اعتراضی داشته باشند سه روز فرصت خواهند داشت تا اعتراض خود را اعلام کنند.

رئیس ستاد انتخابات مهاباد افزود: در صورت اعتراض پرونده نامزد‌ها به هیئت نظارت استان ارسال و در مهلتی ۵۰ روزه نتایج توسط هیئت نظارت استان اعلام می‌شود و توسط فرمانداری‌ها به کاندیدا‌ها اطلاع داده خواهد شد.

عباسی اضافه کرد: در این مرحله نیز کاندیدا‌ها در صورت رد صلاحیت ۳ روز فرصت خواهند داشت تا اعتراض خود را به هیئت نظارت مرکزی اعلام کنند که هیئت نظارت مرکزی نیز فرصت یک‌ماهه برای اعلام نتایج قطعی را خواهد داشت.

به گفته فرماندار ویژه و رئیس ستاد انتخابات مهاباد، نتایج قطعی بررسی صلاحیت‌ها یکم اسفندماه به کاندیدا‌ها اعلام و انتخابات نیز ۱۱ اسفند برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.