افزایش ۱۳۲ درصدی تولید گندم در فیروزه

مدیر جهاد کشاورزی فیروزه گفت: در سال جاری تولید گندم در شهرستان فیروزه ۱۳۲ درصد افزایش یافت.

حسن کلیدری مدیر جهاد کشاورزی فیروزه با بیان اینکه تحویل گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به سیلو درسال جاری به ۷ هزار تن رسید، گفت: تغذیه مناسب مزارع، استفاده از بذر اصلاح شده و توسعه آبیاری قطره‌ای با نوار تیپ شرایط مناسبی را برای تولید فراهم کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی فیروزه افزود: با توجه به گزارشات مرکز هواشناسی که پیش‌بینی حدود ۶۵درصدی افزایش بارندگی را برای فصل پاییز و زمستان کرده‌اند کشاورزانی که شرایط کشت دیم را دارند، کشت دیم را آغاز کرده اند.

وی با ذکر این نکته که لایروبی قنات‌ها واجرای پروژ‌های انتقال آب بالوله در فیروزه شدت یافته است، اضافه کرد: ۳۰ روستای فیروزه اجرای پروژه‌های آب وخاک را دارد. پ

کلیدری تشریح کرد: با کمک اعتبارات جهادکشاورزی و همکاری مردم ۲۲ قنات با اعتباری بالغ بر ۳۰میلیارد ریال درحال مرمت و لایروبی است.

مدیر جهاد کشاورزی فیروزه با اشاره به اینکه حدود ۲۵ کیلومتر لوله‌گذاری و کانال انتقال آب در فیروزه اجرا شده است، ابراز کرد: برای بالا بردن بهره‌برداری آبیاری وجلوگیری ازهدر رفت آب، درحال عملیات انتقال آب با لوله هستیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر احداث کانال‌های بتنی و لوله‌گذاری به طول ۲۵ کیلومتر، در ۸ روستای فیروزه با اعتباری حدود ۲۴ میلیارد ریال درحال انجام است.

برچسب ها: گندم ، غلات ، لایروبی قنات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار