زمینه توسعه صنعت دامپروری در چهارمحال و بختیاری فراهم است

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی چهارمحال و بختیاری با اشاره به ظرفیت‌های این استان گفت: اکنون زمینه توسعه صنعت دامپروری در این استان از طریق سرمایه‌گذاری در تولید گوشت قرمز فراهم شده است.

کیومرث مرادی اظهار کرد: با صدور مجوز مجتمع پرورش دام سنگین سه هزار راسی با همکاری شرکت سرمایه‌گذاری صنایع ایران وضعیت دامپروری و تولید گوشت قرمز در این استان متحول می‌شود.

وی افزود: مکان‌یابی و پیگیری برای صدور استعلام‌ها و مجوز‌های مرتبط با سه طرح در مناطق برجویی شهرستان خانمیرزا، گندمان شهرستان بروجن و سودجان شهرستان شهرکرد با ظرفیت ۱۰ هزار دام سنگین در حال انجام است.

مرادی تصریح کرد: همچنین مکان‌یابی برای راه‌اندازی ۴۲ مجتمع پرورش دام سبک و سنگین در حاشیه شهر‌های چهارمحال و بختیاری از دیگر طرح‌های دولت سیزدهم به‌منظور افزایش بهره‌وری تولید در حوزه دام و گوشت قرمز در دستور کار قرار دارد.


بیشتر بخوانید


وی یادآور شد: هم‌اکنون سالانه ۲۵ هزار تُن گوشت قرمز در چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود که با احتساب سرانه یک کیلوگرم ماهانه کشوری نیاز استان حدود ۱۲ هزار تُن در سال است.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در این راستا مازاد تولید دام استان در قالب دام زنده به سایر استان‌ها صادر می‌شود که از دلایل گرانی گوشت قرمز در بعضی مناطق استان به‌شمار می‌رود.

وی گفت: الگوی مصرف گوشت قرمز در چهارمحال و بختیاری از نوع بره است و مصرف گوشت دام حذفی شامل میش و بُز پایین است.

مرادی تاکید کرد: بالا بودن هزینه‌های جانبی شامل کرایه‌های زیاد حمل‌ونقل و اجاره مغازه از مهم‌ترین عوامل گوشت قرمز است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب ها: پرورش دام ، گوشت قرمز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.