مدیر کل راه و شهرسازی استان یزد گفت: طرح‌های ۱۹۲ واحدی دانه ساو ۱۶۰ واحدی آزادشهر به صورت ویلایی تا دهه فجر تحویل متقاضیان داده خواهد شد.

خواجه رضایی  مدیر کل راه و شهرسازی استان یزد در نشست شورای مسکن استان یزد گفت: مقرر شده ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به عنوان کارگزار برخی طرح‌های نهضت ملی مسکن شهر یزد، طرح‌های ۱۹۲ واحدی دانه سا، ۱۶۰ واحدی آزادشهر و ۳۲۶ واحدی مهریز را، به صورت ویلایی تا دهه فجر تحویل متقاضیان دهد. 

او افزود: سازمان همیاری شهرداری‌ها نیز دو بلوک در سایت شهید محمد خانی و طرح‌های زارچ و اشکذر را تحویل متقاضیان خواهد داد.

خواجه رضایی در خصوص عملیات آماده سازی اراضی طرح نهضت ملی مسکن مبنی بر اجرای عملیات اماده سازی توسط شهرداری اشکذر گفت: مقرر شد اداره راه و شهرسازی نسبت به انعقاد قرار داد با شهردای اشکذر اقدام کند و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نظارت و بررسی صورت‌های مالی را به عنوان نماینده اداره راه و شهرسازی انجام دهد.

او افزود: بر اساس اجرای مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران پیرامون محرک عرضه زمین و جلوگیری از احتکار مسکونی در شهرها، شهرداری‌ها می‌بایست ظرف مدت دو ماه نبست به شناسایی مالکان دارای اراضی مسکونی که هیچگونه اقدامی در خصوص ساخت و ساز بررسی مالک خود انجام نداده اند، اقدام کند و با دادن ضرب الاجل جهت اخذ پروانه و احداث بنا به مالکان اقدام کند ودر غیر اینصورت کاربری ملک مذکور از مسکونی به خدمات عمومی تغییر خواهد یافت و مسئولیت نظارت و هماهنگی در این خصوص با دفتر امور شهری استانداری است.

اوافزود: با توجه به تکمیل سایت ۳۷۷ هکتاری مقرر شد، نسبت به جانمایی متقاضیان جوانی جمعیت در سایت ۵۵۰ هکتاری جاده قدیم بافق توسط اداره کل راه و شهرسازس اقدام شود.

فاطمی استاندار یزد در این نشست با تاکید بر پیگیری طرح‌های نهضت ملی مسکن در استان یزد گفت: همه فرمانداران و دستگاه‌های زیربط این موضوع را به طور جد پیگیری کنند و دستگاه‌های خدمات شهرداری‌ها و دهیاران نیز همراهی کامل داشته باشند.

 او در خصوص طرح‌هایی که قرار است دهه فجر به مردم واگذار شود افزود: برای این طرح‌ها به صورت جهادی وقت گذاشته شود و زیرساخت‌های آن اماده و پرداخت وام‌ها در اولویت قرار گیرد.

خواجه رضایی یاداور شد: اداره راه و شهرسازی با اطلاع رسانی دقیق به متقاضیان، ان‌ها را در جریان پیشرفت طرح‌ها قرار دهد و دفتر اقتصادی استانداری نیز متولی پیگیری وام‌ها است و باید در جلسات شورای مسکن حضور داشته باشد.

 گزارشی از آخرین وضعیت ساماندهی بازار اجاره و مشاوران املاک، گزارش فرمانداران مروست و بهاباد از طرح‌های طرح نهضت ملی مسکن شهرستان و گزارش کارگزاران در خصوص طرح‌های نهضت ملی مسکن مسکن مورد تعهد و قابل بهره برداری تا دهه فجر از موضوعات دیگر این نشست بود.

در این نشست همچنین هر یک از اعضاء به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در خصوص طرح‌های نهضت ملی مسکن در استان یزد پرداختند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شما
۰۷:۳۲ ۰۸ آبان ۱۴۰۲
سلام. خیلی‌ها از کسانی که در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام میکنن زمین و خونه قولنامه ای دارن ود هیچ سیستمی و سامانه‌ ای ثبت نشدن اینها چه جوری شما شناسایی میکنید که حق کسانی که مستاجر بدبخت هستن ضایع نشه لطفا بیشتر تحقیق کنید که واقعا کسانی که مستاجر هستن به حقشون برسن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۲ ۰۵ آبان ۱۴۰۲
من خودم ۳ ساله ثبت نام کردم اصلا خبری نشد من نمی‌دونم این واحدها کجاست به کی تحویل دادن خیلی ها مثل من بلاتکلیف هستنند
Iran (Islamic Republic of)
صاحب
۰۱:۲۶ ۰۵ آبان ۱۴۰۲
من نمیدونم این چه کاری بود که اول اومدن زمین به سه فرزند و بیشتر دادن و طرح نهضت ملی مسکن رو به تعویق انداختن. شما اگر به اونایی که تو طرح نهضت ملی مسکن بودن زودتر از جوانی جمعیت زمین میدادین هم از بی جا و مکانی و مستاجری زودتر در میومدن هم براتون جمعیت اضافه میکردن هم حتی اون سه فرزندیایی که تو طرح نهضت ملی مسکن بودن هم به سر و سامان میرسیدن الان با این کارتون که جوانی جمعیت رو تو الویت تون قرار دادین زمین رو دادین به کسایی که یا زمین و خونه دارن و حالا حالا کاریش ندارن یا اون سه فرزندیایی هستن که زمین و خونه ندارن و تو طرح نهضت ملی مسکن هم ثبت نام کرده بودن. الان با این کارتون اونایی که بی خانمان هستن رو خیلی خیلی متضرر کردین و لطفی هم به اونایی که سه فرزند بیشتر داشتن هم نکردین چون برا اونا فرقی نمیکرد که الان زمین بهشون میدادین یا یکی دو سال اون طرف تر ولی برا طرح نهضت ملی مسکن برا ما ها هر روزش و آوارگی خیلی سخته