در صورت تأیید پلیس راه و به منظور برطرف کردن مشکلات مسیر گردنه اسدآباد و کاهش ترافیک، ترکیب هندسی نیوجرسی دستخوش تغییراتی جزئی خواهد شد.

با نصب نیوجرسی در مسیر سخت گردنه اسدآباد آمار فوتی‌ها در آن به صفر رسیده و تصادفات، تنها مصدومان جرحی به جا می‌گذارند.

علیرغم این مزیت، اما در لحظاتی که تصادفی در این مسیر رخ می‌دهد ممکن است ترافیکی سنگین چندکیلومتری در آن ایجاد شود که نمونه اش در ایام اربعین اتفاق افتاد.

چند هفته دیگر هم که هوا سرد و این مسیر برفی و بورانی شود تصادفات احتمالی قطعا این مشکل را ایجاد خواهند کرد، اما چاره چیست...؟

برای پاسخ به این سوال گفتگو‌هایی داشته ایم که در ادامه می‌آید.

این هفته پلیس راه نظر خود را برای انجام تغییرات جدید در نیوجرسی اعلام می‌کند.

رییس راهداری اسدآباد در این باره گفت: استقرار نیوجرسی در گردنه موجب شده است سالانه از فوت بیش از ۲۲نفر جلوگیری شود.

حبیبی تصریح کرد: در ایام شلوغ همچون اربعین، عیدنوروز و روز‌های برفی این مسیر مستعد تصادفات منجر به فوت بود که خوشبختانه این آمار هم اکنون صفر شده است.

او بابیان اینکه سوال شما به جا بوده و برای رفع آن نیز پیگیری‌های داشته ایم، افزود: این هفته کارشناسان پلیس راه در گردنه حاضر خواهند شد تا چند نقطه برای ایام بحرانی و خدمت رسانی خلوت‌تر شوند.

یکی از امدادگران باسابقه پایگاه هلال احمر گردنه نیز در این باره گفت: کسی نمی‌تواند منکر مزیت‌های نیوجرسی شود به گونه‌ای که در واژگونی اخیر یک اتوبوس که حامل مسافریان اهل سیستان و بلوچستان بود اگر نیوجرسی وجود نداشت شاید چند نفر کشته می‌شد، اما در لحظات بحرانی خاصه ایام برفی و بورانی مشکلات متعددی در این محور داریم.

محمد جمشیدی تصریح کرد: به عنوان مثال امدادگران زمستان سال گذشته در لحظاتی به علت نبود دور برگردان مجبور به تردد چندصدمتری به شکل پیاده بودند که این عمل و اتفاقات مشابه از کیفیت امدادرسانی می‌کاهد.

او افزود: راه حل‌های متعددی همچون نیوجرسی با ریموت یا ایجاد دوربرگردان تنها مخصوص ماشین‌های امدادی مواردی است که می‌تواند به بهتر شدن خدمت رسانی، کمک کند.

یکی از رانندگان وسایل نقلیه سنگین اسدآباد نیز در این گفتگو تأکید کرد: بیشتر رانندگان وسیله سنگین به علت سرعت کم از لاین راست تردد می‌کنند و ماشین‌های سبک نیز توانایی سبقت گرفتن از لاین چپ دارند و مشکل خاصی در این زمینه ندیده ام.

او وجود نیوجرسی را مثمرثمرتر از نبودنش عنوان کرد و گفت: عقل سلیم حکم می‌کند اول جان راننده تأمین شود و صرفه جویی زمان در مرحله بعد قرار بگیرد.

بیشتر بدانیم:

گردنه اسدآباد به طول ۱۵ کیلومتر یکی از محور‌های مهم ترانزیتی غرب کشور و از مناطق حادثه خیز استان همدان و کشور به شمار می‌رود.

با توجه به موقعیت استراتژیک شهرستان به عنوان یکی از کریدور‌های غرب به مرکز و شمال کشور بسیاری از خودرو‌های سبک و سنگین از این مسیر در حال تردد هستند و این محور یکی از مهمترین محور‌های استان همدان و غرب کشور به شمار می‌رود که ایمن سازی محور فوق ضرورت دارد.

گزارشگر: احمد گوهری مدبر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.