معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام:

بازارچه‌های عرضه مستقیم محصولات زمینه ساز تحول در اقتصاد روستا‌ها است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: عرضه محصولات کشاورزی و سنتی روستاییان و عشایر فرصت مغتنم برای تقویت معیشت این قشر و تامین اقتصاد خانواده‌ها است.

 شهریار عباسی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام در نشست تجلیل از فعالان برگزاری نمایشگاه دستاورد‌های روستایی و عشایری (روستاآباد)، با بیان اینکه ایجاد بازارچه‌های عرضه مستقیم کالا در مناطق روستایی و عشایری و تکمیل زنجیره ارزش راهبردی نقش مهمی در تحقق شعار سال دارد، اظهار کرد: عرضه محصولات کشاورزی و سنتی روستاییان، نه تنها فرصت مغتنمی برای تقویت معیشت روستاییان و عشایر و تامین اقتصاد خانواده هاست، بلکه یک ظرفیت ویژه برای توسعه سرمایه گذاری‌های فرهنگ‌محور، فروش محصولات، برندسازی، ایجاد اشتغال پایدار و معرفی استان در سطوح ملی و بین المللی خواهد بود.

وی افزود: ایجاد و ساماندهی بازارچه‌ها، تنوع تولیدات و محصولات روستایی و عشایر، بهره‌گیری از ظرفیت تعاونی‌های روستایی و مردمی‌سازی امور می‌تواند چرخه تحول در روستا‌ها را تقویت کرده و منجر به تسهیل سرمایه گذاری و اشتغال مولد شود.

عباسی با بیان اینکه در تولید یک محصول باید همه حلقه‌های زنجیره ارزش راهبردی با هم دیده شوند، گفت: اگر همه حلقه‌های تولید یک محصول با هم و در یک چرخه کامل دیده شوند، هزینه‌های تولید کم و سودآوری آن بیشتر شده و باعث رونق اقتصادی و توسعه کسب و کار‌های جدید در حول آن محصول خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام مطرح کرد: یکی از شاخص‌هایی که می‌تواند نقش پررنگی در مهار تورم و رشد تولید داشته باشد ایجاد بازارچه‌های عرضه مستقیم کالا در مناطق روستایی و عشایری و تکمیل زنجیره ارزش راهبردی آنهاست بطوریکه صفر تا صد یک محصول در یک چرخه اقتصادی تکمیل و منجر به نتایج مطلوب گردد.

عباسی با اشاره به تاکیدات قبلی به فرمانداران و شهرداران جهت همکاری در چرخه تولید تا مصرف محصولات روستایی و عشایری، خواستار همراهی و همکاری همه دستگاه‌های مرتبط با روستاییان و عشایر، اتحادیه ها، تعاونی‌ها و فعالان این عرصه شد.

وی اربعین را فرصت خوبی برای ارایه محصولات کشاورزی، صنایع دستی عشایر و روستاییان و ظرفیت‌های تولید بومی استان دانست و گفت: باید تلاش کرد تا فرصت بهره‌برداری از این نمایشگاه‌ها بصورت دائمی و فصلی و تقویت بازارچه‌های روستایی و عشایری فراهم آید.

معاون اقتصادی استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پرداخت تسهیلات تبصره (۱۸) و بهره مندی متقاضیان از مزایای آن عنوان داشت: تسهیلات کارفرمایی کم بهره تبصره (۱۸) فرصت خوبی برای ارتقا سطح تولید و ایجاد بازارچه‌ها و ارائه محصولات کشاورزی و... خواهد بود.

وی با بیان اینکه بهره‌مندی از منابع داخلی بانک‌ها یکی از ضرورت‌هایی است که به منظور توسعه سرمایه گذاری‌ها و رونق تولید بکار گرفته شده است و بانک‌ها را مکلف کرده که ۵۰ درصد منابع داخلی خود را در استان هزینه کنند، افزود: اتحادیه‌ها می‌توانند متقاضیان این تسهیلات را ساماندهی کرده و معرفی نمایند تا از این منابع در جهت توسعه اقتصادی و رونق تولید بهره گرفته شود.

عباسی در پایان با اشاره به مصوبه اجرای سه شهرک مشترک سرمایه گذاری در کشور، ادامه داد: یکی از این شهرک‌ها در استان ایلام قرار دارد که فرصت خوبی در کنار سایر حوزه‌های سرمایه‌گذاری برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی و تولیدات روستای و عشایری خواهد بود.

در پایان این مراسم، از فعالان برگزاری نمایشگاه دستاورد‌های روستایی و عشایری (روستاآباد) با حضور مسئولان اجرایی و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان تجلیل شد.

برچسب ها: عشایر ، روستا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.