قوچان به لحاظ استاندارد تخت بستری با میانگین استانی فاصله دارد

مدیر شبکه بهداشت و درمان قوچان گفت: این شهرستان به لحاظ تخت بستری استاندارد از کل خراسان رضوی عقب‌تر بوده است و راه‌اندازی بیمارستان ۳۲۰ تخت خوابی شهید کلاهدوز یک نیاز اساسی برای قوچان محسوب می‌شود.

فرشید فتحی مقدم مدیر شبکه بهداشت و درمان قوچان با اشاره به علت طولانی شدن روند دیوارکشی بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی شهید کلاهدوز این شهرستان که فروردین سال جاری کلنگ زنی شد، گفت: قوچان به دلیل قطبیت و پوشش درمانی برای شهر‌های اطراف ازنظر تخت بستری استاندارد از کل استان خراسان رضوی و بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد عقب‌تر است.

وی ادامه داد: بر اساس سطح‌بندی تخت‌های بیمارستانی باید تا سال ۱۴۰۴ این شهرستان دارای ۴۹۰ تخت بیمارستانی باشد بنابراین به دلیل ضرورت و نیاز، راه‌اندازی و ساخت یک بیمارستان جدید ۳۲۰ تخت خوابی به نام شهید یوسف کلاهدوز در دستور کار قرار گرفت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان قوچان با یادآوری این موضوع که هدف دولت اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام بوده و برنامه‌ای برای پروژه‌های جدید ندارد، تصریح کرد: اگر این راه برای اخذ مجوز بیمارستان شهید کلاهدوز پیش می‌رفت قطعاً مخالف می‌شد بنابراین کار از طریق خیرین پیگیری شد تا مجوز گرفته شود و اگر غیرازاین موضوع انجام می‌گرفت در حد همان سال‌های قبل باقی‌مانده و اتفاقی رخ نمی‌داد.

فتحی مقدم بابیان اینکه به دلیل اهدایی بودن زمین توسط خیر و سند خوردن به نام دانشگاه علوم پزشکی حرکت به سمت خیرین راحت بود، افزود: پس از امضای تفاهم‌نامه با خیرین مجوز ماده ۲۰ از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صادر و موافقت اصولی اخذ شد و همین آغاز شروع روند ساخت این بیمارستان در قوچان را کلید زد.

وی با اشاره به کلنگ زنی این پروژه در اواخر فروردین‌ماه سال جاری، بیان کرد: علت این بود که شروع عملیات و پروسه کار‌هایی که خیرین باید انجام دهند ازجمله هویت بخشی به مجمع خیرین، ایجاد حساب متمرکز، جمع‌آوری کمک‌ها و کار‌های ساختمانی را بتوان به مرحله اجرایی شدن رساند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان قوچان با تأکید بر این مطلب که امروز مجمع خیرین سلامت دارای شناسه ثبتی بوده و توانسته شرکت مشاور و نقشه‌های ساختمانی را برای بیمارستان ۳۲۰ تخت خوابی شهید کلاهدوز تهیه کند، گفت: یکی از علت‌های اصلی دیوارکشی نشدن محدوده این بیمارستان تاکنون این بود که بتوان در طول کار زمین‌های بیشتری را اضافه کرد و فضا‌های متعددی همچون پانسیون پزشکان، طب تصویری، مجموعه‌ها و کلینیک‌های خاص و تخصصی و... را به بیمارستان افزود.

فتحی مقدم با اشاره به اینکه فعالیت‌های عمرانی برای این بیمارستان به‌صورت فازبندی انجام و به مرحله بهره‌برداری و استفاده می‌رسد، بیان کرد: مجمع خیرین سلامت قوچان با به ثبت رسیدن امروز می‌تواند کمک‌های خیرین داخلی و خارج کشور را در ساخت این بیمارستان جمع‌آوری کند و تمام این کار‌های زمینه‌ای در حال انجام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۰۴ آبان ۱۴۰۲
این سطح اهمال در مورد شهرستانی که به شدت کمبود تخت بیمارستانی دارد عجیب است
Iran (Islamic Republic of)
مجتبایی
۲۱:۲۳ ۰۳ آبان ۱۴۰۲
ساخت فونداسیون ساختمان بیمارستان چه ربطی به دیوار کشیدن دارد
Iran (Islamic Republic of)
حسام فرهنگی قوچانی
۲۱:۲۳ ۰۳ آبان ۱۴۰۲
فقط کلی گویی کردند و هیچ اقدامی صورت نگرفته